Asiakkaan käyttökokemuksen vaikutus konversioihin B2C-verkkokaupassa
Knaapi, Niko; Knaapi, Joni (2022)
Knaapi, Niko
Knaapi, Joni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052712438
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052712438
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää verkkokauppa-asiakkaan käyttökokemuksen vaikutusta B2C verkkokaupan näkökulmasta. Selvitämme miten se vaikuttaa verkkokaupan haluamiin toimintoihin eli konversioihin. Lisäksi selvitetään mitkä ovat keskeisiä tekijöitä verkkokauppa asiakkaan käyttökokemuksen muodostumisessa. Tarkastelun kohteena ovat erityisesti tuotteen lisäys ostoskoriin tai tuotteen tilaaminen.
Verkkokaupan tärkein tehtävä on saada liikennettä, joka muuttuu konversioiksi. Tähän vaikuttavat monet asiat, joista yksi tärkeimmistä on asiakkaan käyttökokemus. Verkkokaupoissa käyttökokemus pitää sisällään sekä itse käyttökokemuksen, että käyttöliittymän.
Opinnäytetyössä käsitellään käyttökokemuksen vaikutusta verkkokaupan toimintaan ja selvitetään, miten käyttökokemusta voidaan mitata ja parantaa.
Käyttökokemus voi olla verkkokaupan tärkein menestystekijä. Siinä onnistuminen tuo parhaimmillaan merkittävää kilpailuetua.
Verkkokaupan tärkein tehtävä on saada liikennettä, joka muuttuu konversioiksi. Tähän vaikuttavat monet asiat, joista yksi tärkeimmistä on asiakkaan käyttökokemus. Verkkokaupoissa käyttökokemus pitää sisällään sekä itse käyttökokemuksen, että käyttöliittymän.
Opinnäytetyössä käsitellään käyttökokemuksen vaikutusta verkkokaupan toimintaan ja selvitetään, miten käyttökokemusta voidaan mitata ja parantaa.
Käyttökokemus voi olla verkkokaupan tärkein menestystekijä. Siinä onnistuminen tuo parhaimmillaan merkittävää kilpailuetua.