E-urheilun kasvu ja kehitys
Lauritsalo, Suvi (2022)
Lauritsalo, Suvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311399
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311399
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on elektroninen urheilu ja sen kehitys. Työllä ei ole tilaajaa, vaan aihe syntyi omasta mielenkiinnosta. Tavoitteena oli koota tietoa elektronisen urheilun kehityksestä ja parantaa tietämystä aiheesta.
Tutkimus toteutettiin perustutkimuksena. Tietoa kerättiin useista eri lähteistä ja niissä olevaa informaatiota vertailtiin toisiinsa todenmukaisuuden vahvistamiseksi.
Työssä on keskitytty elektronisen urheilun ja pelialan historiaan sekä taloudelliseen kasvuun. Työn alussa on määritelty mitä elektroninen urheilu on. Historia-osuus on jaoteltu vuosikymmeniin ja näissä kerrottu merkittävimmät tapahtumat. Talous-osiossa tarkempaan tarkasteluun on otettu markkinan eri osa-alueet.
Tuloksena on koottu teos, johon on kerätty elektronisen urheilun ja pelialan merkittävimmät ilmiöt. Saadun statistiikan avulla voidaan tehdä arvioita tulevaisuuden suunnalle.
Tutkimus toteutettiin perustutkimuksena. Tietoa kerättiin useista eri lähteistä ja niissä olevaa informaatiota vertailtiin toisiinsa todenmukaisuuden vahvistamiseksi.
Työssä on keskitytty elektronisen urheilun ja pelialan historiaan sekä taloudelliseen kasvuun. Työn alussa on määritelty mitä elektroninen urheilu on. Historia-osuus on jaoteltu vuosikymmeniin ja näissä kerrottu merkittävimmät tapahtumat. Talous-osiossa tarkempaan tarkasteluun on otettu markkinan eri osa-alueet.
Tuloksena on koottu teos, johon on kerätty elektronisen urheilun ja pelialan merkittävimmät ilmiöt. Saadun statistiikan avulla voidaan tehdä arvioita tulevaisuuden suunnalle.