Autohuollon asiakasohjauksen kehittäminen ja asiakaspalvelun parantaminen
Jylhä-Ollila, Aleksi (2022)
Jylhä-Ollila, Aleksi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311293
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311293
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön lähtötilanteessa kuvataan Keskusautohalli Oy:n Turun
toimipisteen teknisen palvelun toimintaa ennen ja jälkeen Volvon konseptiuudistuksen. Lähtötilanteessa syvennytään ennen kaikkea itse ongelmaan, eli muuttuneen tilanteen aiheuttamiin asiakasohjauksen vaikutuksiin konsepti- ja toimintamallin muutoksen seurauksena.
Työssä esitellään tavoitetilaa, kuinka Keskusautohalli Oy:n Turun toimipisteen teknisen palvelun asiakasohjauksen haluttaisiin toimivan. Tavoitetilassa asiakasohjaus olisi saatu toimimaan halutulla tavalla ja lähtötilanteen haasteet olisi saatu poistettua. Tavoitetila ajateltaisiin saavutettavan työssä kehitetyillä menetelmillä ja ratkaisuilla.
Työn tavoitteena on luoda asiakasohjausmalli, joka perustuu tässä opinnäytetyössä kehitettyihin menetelmiin, ja jonka avulla tavoitetila olisi mahdollista saavuttaa. Tuloksena saadaan siis ratkaisuja, joilla asiakasohjaus saataisiin toimimaan halutulla tavalla. Samalla myös ymmärretään, miksi asiakasohjauksen parantaminen on tärkeää yrityksen liiketoiminnan kannalta.
toimipisteen teknisen palvelun toimintaa ennen ja jälkeen Volvon konseptiuudistuksen. Lähtötilanteessa syvennytään ennen kaikkea itse ongelmaan, eli muuttuneen tilanteen aiheuttamiin asiakasohjauksen vaikutuksiin konsepti- ja toimintamallin muutoksen seurauksena.
Työssä esitellään tavoitetilaa, kuinka Keskusautohalli Oy:n Turun toimipisteen teknisen palvelun asiakasohjauksen haluttaisiin toimivan. Tavoitetilassa asiakasohjaus olisi saatu toimimaan halutulla tavalla ja lähtötilanteen haasteet olisi saatu poistettua. Tavoitetila ajateltaisiin saavutettavan työssä kehitetyillä menetelmillä ja ratkaisuilla.
Työn tavoitteena on luoda asiakasohjausmalli, joka perustuu tässä opinnäytetyössä kehitettyihin menetelmiin, ja jonka avulla tavoitetila olisi mahdollista saavuttaa. Tuloksena saadaan siis ratkaisuja, joilla asiakasohjaus saataisiin toimimaan halutulla tavalla. Samalla myös ymmärretään, miksi asiakasohjauksen parantaminen on tärkeää yrityksen liiketoiminnan kannalta.