Etäasiakaspalvelujärjestelmä
Miettinen, Topi (2022)
Miettinen, Topi
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311213
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311213
Tiivistelmä
Työn aiheena oli selvittää ja kehittää järjestelmä, jonka avulla pystyttäisiin antamaan asiakaspalvelua etänä siten, että asiakkaalle palvelu on täysin automatisoitu. Asiakkaan ei siis tarvitse tehdä muuta, kuin saapua järjestelmän eteen merkitylle alueelle. Asiakas saisi täten etäyhteyden asiakaspalvelijaan, joka näkisi ja kuulisi asiakkaan; asiakas vain kuulisi asiakaspalvelijan. Järjestelmässä käytettiin automaation ja ohjelmoinnin kombinaatiota. Järjestelmä oli prototyyppi, eli järjestelmää ei jalostettu käyttöönottovalmiiksi, mutta järjestelmä oli silti pääpirtein toimiva. Järjestelmä koostui Raspberry Pistä, kamerasta, kaiuttimista, mikrofonista, infrapuna-anturista, Chrome-selaimesta sekä internet-yhteydestä. Ohjelmointi tapahtui Python-ohjelmointikielellä.
Työn tavoite oli saada aikaan prototyyppi, jotta voitaisiin todistaa, että konsepti on mahdollinen. Työ onnistui tavoitteessaan hyvin, vaikka työ oli suhteellisen haastava.
Työn tavoite oli saada aikaan prototyyppi, jotta voitaisiin todistaa, että konsepti on mahdollinen. Työ onnistui tavoitteessaan hyvin, vaikka työ oli suhteellisen haastava.