Monan ja Mona-Tivolin asiakastyytyväisyys
Tervo, Joni (2007)
Tervo, Joni
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291721
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291721
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Monaan ja Mona-Tivoliin. Mona ja Mona-Tivoli
ovat kauneudenhoitoalan yrityksiä. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta osasta sekä varsinaisesta empiirisestä
osasta.
Tutkimuksen avulla oli tarkoitus selvittää liikkeiden asiakastyytyväisyys sekä selvittää mahdollisia parannuksen
kohteita. Tutkimusta ei ole rajattu tiettyyn asiakaskuntaan vaan tutkimukseen saivat osallistua
kaikki halukkaat. Asiakkailla oli myös mahdollisuus tuoda esiin omia kehittämisehdotuksia.
Teoreettinen osa muodostuu asiakastyytyväisyyden eri osatekijöistä. Empiirinen osa on toteutettu kyselylomakkeen
avulla, jonka asiakkaat saivat täyttää samalla kun asioivat liikkeessä. Lomakkeita oli jaossa
60 kappaletta molemmissa liikkeissä, eli yhteensä 120 kappaletta. Asiakkaat suhtautuivat positiivisesti
kyselyyn, ja näin ollen 115 lomaketta saatiin täytettynä takaisin.
Saadut tulokset kertovat, että Monan ja Mona-Tivolin asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun.
Tuloksista tuli myös ilmi mahdollinen kehittämisen kohde.
ovat kauneudenhoitoalan yrityksiä. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta osasta sekä varsinaisesta empiirisestä
osasta.
Tutkimuksen avulla oli tarkoitus selvittää liikkeiden asiakastyytyväisyys sekä selvittää mahdollisia parannuksen
kohteita. Tutkimusta ei ole rajattu tiettyyn asiakaskuntaan vaan tutkimukseen saivat osallistua
kaikki halukkaat. Asiakkailla oli myös mahdollisuus tuoda esiin omia kehittämisehdotuksia.
Teoreettinen osa muodostuu asiakastyytyväisyyden eri osatekijöistä. Empiirinen osa on toteutettu kyselylomakkeen
avulla, jonka asiakkaat saivat täyttää samalla kun asioivat liikkeessä. Lomakkeita oli jaossa
60 kappaletta molemmissa liikkeissä, eli yhteensä 120 kappaletta. Asiakkaat suhtautuivat positiivisesti
kyselyyn, ja näin ollen 115 lomaketta saatiin täytettynä takaisin.
Saadut tulokset kertovat, että Monan ja Mona-Tivolin asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun.
Tuloksista tuli myös ilmi mahdollinen kehittämisen kohde.