Aloittavan yrityksen markkinointitoimenpiteet sosiaalisessa mediassa
Raunila, Henni (2022)
Raunila, Henni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810313
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810313
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli toteuttaa aloittavalle yritykselle sosiaalisen median markkinointi toimenpiteitä. Työ toteutettiin toiminnallisena työnä toimeksiantaja yritykselle.
Teoria osuudessa työssä käsitellään yleisellä tasolla digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa sekä sosiaalisen median kahta valikoitua kanavaa. Lisäksi teoriaosuudessa kerrotaan SOSTAC-mallin sisällöstä. Työssä otettiin huomioon yksityisyrittäjän resurssit ja aloittavan yrityksen budjetti markkinoin osalta.
Työn tuloksena laadittiin sosiaalisen median suunnitelma ja sen myötä toteutettiin sosiaalisen median markkinointia valikoiduissa kanavissa sekä yritykselle työstettiin sosiaalisen median julkaisukalenteri. Sosiaalisen median kanavista valikoitui Facebook ja Instagram, joihin luotiin yritykselle tilit ja toteutettiin niissä markkinointiviestintää. Sosiaalisen median suunnitelma luotiin SOSTAC-mallin pohjalta, joka on perinteikäs sekä yksinkertainen malli luoda suunnitelmia yrityksille.
Teoria osuudessa työssä käsitellään yleisellä tasolla digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa sekä sosiaalisen median kahta valikoitua kanavaa. Lisäksi teoriaosuudessa kerrotaan SOSTAC-mallin sisällöstä. Työssä otettiin huomioon yksityisyrittäjän resurssit ja aloittavan yrityksen budjetti markkinoin osalta.
Työn tuloksena laadittiin sosiaalisen median suunnitelma ja sen myötä toteutettiin sosiaalisen median markkinointia valikoiduissa kanavissa sekä yritykselle työstettiin sosiaalisen median julkaisukalenteri. Sosiaalisen median kanavista valikoitui Facebook ja Instagram, joihin luotiin yritykselle tilit ja toteutettiin niissä markkinointiviestintää. Sosiaalisen median suunnitelma luotiin SOSTAC-mallin pohjalta, joka on perinteikäs sekä yksinkertainen malli luoda suunnitelmia yrityksille.