Tiedolla johtaminen: kuukausiraportti
Summanen, Reetta (2022)
Summanen, Reetta
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159288
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159288
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda helposti käytettävä ja selkeä raportointipohja omassa työs-säni hyödynnettäväksi.
Opinnäytetyön kirjallisuusosuudessa käsittelen teoriaa myynnin nykytilasta ja sen johtamisesta, asiakaspalvelusta yleisesti sekä teoriaa tiedolla johtamisesta ja raportoinnista. Etsin tietoa myynnin nykytilasta ja sen johtamisesta, asiakaspalvelusta yleisesti sekä teoriaa tiedolla joh-tamisesta ja raportoinnista. Näiden tietojen pohjalta kokosin teoria osuuden.
Tutkimusosuudessa selvitin kyselyn avulla isoimmilta asiakkailtani mitkä asiat kuukausiraportil-la ovat heille hyödyllisiä. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena, ky-symyslomakkeen lähetin asiakkaille sähköpostilla. Kyselyssä selvitettiin mitkä asiat ovat hyö-dyllisiä asiakkaalle, mikä nykyisessä raportissa on hyvää ja mitä raportilla haluttaisiin näkyvän. Kyselyyn vastasivat kaikki, vastausprosentti 100 ja vastaukset olivat hyvin samansuuntaisia, joten sama raporttipohja sopii kaikille.
Raportin sisältöön liittyen käytin hyväkseni lomakekyselyn ja haastattelun tuloksia sekä teo-riatietoa. Raporttipohja on helposti päivitettävissä ja lähetetään asiakkaille kuukausittain.
Opinnäytetyön kirjallisuusosuudessa käsittelen teoriaa myynnin nykytilasta ja sen johtamisesta, asiakaspalvelusta yleisesti sekä teoriaa tiedolla johtamisesta ja raportoinnista. Etsin tietoa myynnin nykytilasta ja sen johtamisesta, asiakaspalvelusta yleisesti sekä teoriaa tiedolla joh-tamisesta ja raportoinnista. Näiden tietojen pohjalta kokosin teoria osuuden.
Tutkimusosuudessa selvitin kyselyn avulla isoimmilta asiakkailtani mitkä asiat kuukausiraportil-la ovat heille hyödyllisiä. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena, ky-symyslomakkeen lähetin asiakkaille sähköpostilla. Kyselyssä selvitettiin mitkä asiat ovat hyö-dyllisiä asiakkaalle, mikä nykyisessä raportissa on hyvää ja mitä raportilla haluttaisiin näkyvän. Kyselyyn vastasivat kaikki, vastausprosentti 100 ja vastaukset olivat hyvin samansuuntaisia, joten sama raporttipohja sopii kaikille.
Raportin sisältöön liittyen käytin hyväkseni lomakekyselyn ja haastattelun tuloksia sekä teo-riatietoa. Raporttipohja on helposti päivitettävissä ja lähetetään asiakkaille kuukausittain.