Esimiesviestinnän kehittäminen vähittäiskaupan henkilöstöpalavereissa
Kinnunen, Sanni-Mari (2022)
Kinnunen, Sanni-Mari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205097974
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205097974
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tarkastella esimiesviestintää henkilöstöpalavereissa, päivittäistavarakaupan puolella, sekä kehittää jo olemassa olevia käytänteitä. Työ toteutettiin kyselytutkimuksella, jossa haastateltiin työntekijöitä sekä esihenkilöitä. Tutkimuskysymyksien lisäksi tukena opinnäytetyössä käytettiin verkko- ja kirjallisuuslähteitä. Opinnäytetyö tehtiin työskennellessäni myymäläpäällikkönä Osuuskauppa Hämeenmaalle. Hämeenmaa on Päijät-Hämeen suurimpia työllistäjiä, sekä veronmaksajia.
Esimiesviestinnän kehittämistä pohjustettiin yleisesti päivittäistavarakaupan roolista palaverikäytänteisiin, ja siitä henkilöstöpalavereihin organisaatiossa. Teoria osuutta kuvattiin aluksi opinnäytetyössä, jonka jälkeen käsiteltiin tutkimustuloksia ja johtopäätöksiä. Palaverikäytänteitä avattiin osiossa 7, ja sen jälkeen pohdittiin tuloksia.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuoda jotakin uutta henkilöstöpalavereihin. Se käsitteli esimiesviestintää päivittäistavarakaupan henkilöstöpalavereissa. Sen tavoitteet olivat saada uusia toimintamalleja, sekä selkeämpiä aikatauluja avuksi esihenkilöille, ja auttaa heitä aikatauluttamaan palaverien sisällöt paremmin. Opinnäytetyön lopputuloksena muodostui selkeät toiveet ja sisällöt palavereille, sekä kehitysehdotuksia Osuuskauppa Hämeenmaalle.
Esimiesviestinnän kehittämistä pohjustettiin yleisesti päivittäistavarakaupan roolista palaverikäytänteisiin, ja siitä henkilöstöpalavereihin organisaatiossa. Teoria osuutta kuvattiin aluksi opinnäytetyössä, jonka jälkeen käsiteltiin tutkimustuloksia ja johtopäätöksiä. Palaverikäytänteitä avattiin osiossa 7, ja sen jälkeen pohdittiin tuloksia.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuoda jotakin uutta henkilöstöpalavereihin. Se käsitteli esimiesviestintää päivittäistavarakaupan henkilöstöpalavereissa. Sen tavoitteet olivat saada uusia toimintamalleja, sekä selkeämpiä aikatauluja avuksi esihenkilöille, ja auttaa heitä aikatauluttamaan palaverien sisällöt paremmin. Opinnäytetyön lopputuloksena muodostui selkeät toiveet ja sisällöt palavereille, sekä kehitysehdotuksia Osuuskauppa Hämeenmaalle.