Tutkimusmatkani verkostomarkkinoijaksi
Tolonen, Kukka-Maaria (2022)
Tolonen, Kukka-Maaria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286409
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286409
Tiivistelmä
Tutkimusmatkani verkostomarkkinoijaksi
Tämän opinnäytetyön aihe on verkostomarkkinointi yhtenä uramahdollisuutena. Tavoitteena oli auttaa selkeyttämään näkemystä siitä, olisiko verkostomarkkinointi seuraava askel kirjoittajan työelämässä. Työ on toteutettu päiväkirjan muodossa ja raportointia on tehty päivittäin kymmenen viikon ajan. Tutkimuksen kohteena on matka ymmärrykseen siitä, mitä verkostomarkkinointi tarkoittaa liiketoimintana ja minkälaisia ominaisuuksia se vaatii harjoittajaltaan menestyäkseen.
Opinnäytetyössä tutkitaan verkostomarkkinointia liiketoimintana etiikan, moraalin, alaa koskevien lakien sekä myyntityön ja asiakaskokemuksen näkökulmista. Opinnäytetyössä käsitellään myös verkostomarkkinointiin liittyviä asenteita ja uskomuksia sekä alan historiaa ja menestystä maailmalla. Työssä keskitytään suurelta osin pohtimaan sitä, mitä itsenäisen edustajan työ on vastuineen ja velvoitteineen.
Tässä työssä on sovitettu yhteen kirjoittajan omaa päiväkirjamaista pohdintaa sekä teoriaa jokaiselle viikolle. Kukin raportointiviikko on toteutettu pohtimalla sen omaa teemaa ja pohdinnan ympärille on lisätty teoriaa.
Loppupäätelmään on kerätty verkostomarkkinoijalle hyödyllisiä ominaisuuksia, joita täytyy löytyä edustajalta menestyäkseen liiketoimessa. Päätelmissä on otettu myös kantaa verkostomarkkinointia koskeviin uskomuksiin siitä, että ala sopisi kaikille. Verkostomarkkinointi on liiketoimintamalli, jossa on paljon mahdollisuuksia saavuttaa työelämässään vapautta ja vaurautta. Menestyminen verkostomarkkinoinnissa ei kuitenkaan ole niin helppoa, kuin mitä monet markkinointipuheet antavat ymmärtää. Liiketoimintamalli vaatii harjoittajaltaan myös ymmärrystä alan ideologista.
Tämän opinnäytetyön aihe on verkostomarkkinointi yhtenä uramahdollisuutena. Tavoitteena oli auttaa selkeyttämään näkemystä siitä, olisiko verkostomarkkinointi seuraava askel kirjoittajan työelämässä. Työ on toteutettu päiväkirjan muodossa ja raportointia on tehty päivittäin kymmenen viikon ajan. Tutkimuksen kohteena on matka ymmärrykseen siitä, mitä verkostomarkkinointi tarkoittaa liiketoimintana ja minkälaisia ominaisuuksia se vaatii harjoittajaltaan menestyäkseen.
Opinnäytetyössä tutkitaan verkostomarkkinointia liiketoimintana etiikan, moraalin, alaa koskevien lakien sekä myyntityön ja asiakaskokemuksen näkökulmista. Opinnäytetyössä käsitellään myös verkostomarkkinointiin liittyviä asenteita ja uskomuksia sekä alan historiaa ja menestystä maailmalla. Työssä keskitytään suurelta osin pohtimaan sitä, mitä itsenäisen edustajan työ on vastuineen ja velvoitteineen.
Tässä työssä on sovitettu yhteen kirjoittajan omaa päiväkirjamaista pohdintaa sekä teoriaa jokaiselle viikolle. Kukin raportointiviikko on toteutettu pohtimalla sen omaa teemaa ja pohdinnan ympärille on lisätty teoriaa.
Loppupäätelmään on kerätty verkostomarkkinoijalle hyödyllisiä ominaisuuksia, joita täytyy löytyä edustajalta menestyäkseen liiketoimessa. Päätelmissä on otettu myös kantaa verkostomarkkinointia koskeviin uskomuksiin siitä, että ala sopisi kaikille. Verkostomarkkinointi on liiketoimintamalli, jossa on paljon mahdollisuuksia saavuttaa työelämässään vapautta ja vaurautta. Menestyminen verkostomarkkinoinnissa ei kuitenkaan ole niin helppoa, kuin mitä monet markkinointipuheet antavat ymmärtää. Liiketoimintamalli vaatii harjoittajaltaan myös ymmärrystä alan ideologista.