Celebris-konsernin sisäinen viestintäsuunnitelma
Niskanen, Wilma (2022)
Niskanen, Wilma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204135164
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204135164
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli yritysten ja konsernin sisäinen viestintä ja sen suunnittelu. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle, Celebris-konsernille, sisäisen viestinnän suunnitelma, jossa huomioidaan ne konsernin yritykset, joiden päätoimiala on henkilöstövuokraus.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu työyhteisö-, esimiesviestinnän ja särkymättömän viestinnän käsitteisiin sekä viestinnän suunnittelun prosessin vaiheisiin. Kvalitatiivinen tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla. Haastatteluilla kartoitettiin viestintätyytyväisyyttä yritysten toimitusjohtajalta ja liiketoimintajohtajilta. Kvantatiivinen tutkimusaineisto kerättiin sisäisestä viestinnästä kyselyllä toimihenkilöiltä sekä työntekijöiltä henkilöstövuokraus yritysten asiakasyrityksissä.
Teoreettisen viitekehyksen ja tutkimustulosten perusteella opinnäytetyön tuloksena syntyi sisäisen viestinnän suunnitelma Celebris-konsernille. Viestintäsuunnitelma sisältää tutkimusten tulokset, analysoinnin, itse suunnitelman sekä viestinnän seuraamiseen ja kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu työyhteisö-, esimiesviestinnän ja särkymättömän viestinnän käsitteisiin sekä viestinnän suunnittelun prosessin vaiheisiin. Kvalitatiivinen tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla. Haastatteluilla kartoitettiin viestintätyytyväisyyttä yritysten toimitusjohtajalta ja liiketoimintajohtajilta. Kvantatiivinen tutkimusaineisto kerättiin sisäisestä viestinnästä kyselyllä toimihenkilöiltä sekä työntekijöiltä henkilöstövuokraus yritysten asiakasyrityksissä.
Teoreettisen viitekehyksen ja tutkimustulosten perusteella opinnäytetyön tuloksena syntyi sisäisen viestinnän suunnitelma Celebris-konsernille. Viestintäsuunnitelma sisältää tutkimusten tulokset, analysoinnin, itse suunnitelman sekä viestinnän seuraamiseen ja kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä.