Datankeräys käyttäen Unityn Analytics-palvelua
Tyni, Janne (2022)
Tyni, Janne
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203173667
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203173667
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä sovellus, joka hakee Luppakorva-pelistä kerättyä dataa käyttäen Unity Analyticsiä ja rajapintoja. Luppakorva on Outloud-puheterapiayrityksen tekemä mobiilipeli. Sovelluksen tarkoituksena on helpottaa ja nopeuttaa datankeräysprosessia.
Opinnäytetyössä tutustutaan Unity Analyticsin toimintaan, eventeihin sekä datan hakemiseen käyttäen rajapintoja. Näiden tietojen pohjalta tehtiin datankeräyssovellus, jonka ohjelmointiprosessi käydään läpi tässä työssä.
Datankeräyssovelluksen lopputulos oli onnistunut hyvin, mutta työ kesti ajallisesti toivottua pidempään, koska datankeräyksen testaus oli hidasta.
Opinnäytetyössä tutustutaan Unity Analyticsin toimintaan, eventeihin sekä datan hakemiseen käyttäen rajapintoja. Näiden tietojen pohjalta tehtiin datankeräyssovellus, jonka ohjelmointiprosessi käydään läpi tässä työssä.
Datankeräyssovelluksen lopputulos oli onnistunut hyvin, mutta työ kesti ajallisesti toivottua pidempään, koska datankeräyksen testaus oli hidasta.