Asiakastyytyväisyystutkimus jätehuoltoyritykselle
Mäkelä, Lauri (2014)
Mäkelä, Lauri
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055874
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055874
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus jätehuoltoyritykselle. Työn tarkoituksena oli selvittää Vammalan Hyötykeräys Oy:n asiakkaiden tyytyväisyys asiakaspalveluun, palveluiden saatavuuteen ja laatuun sekä miten asiakkaat ovat löytäneet yrityksen, ja onko heillä kierrätykseen liittyviä haasteita, joihin Vammalan hyötykeräys voisi tarjota palveluja. Opinnäytetyön tekijä oli tilattu tekemään asiakastyytyväisyystutkimus, ja opinnäytetyö keskittyi asiakastyytyväisyyden ja markkinoinnin tutkimiseen. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Vammalan Hyötykeräys Oy:n asiakkaiden tyytyväisyys palveluihin, joista asiakaspalautteen avulla voidaan löytää ongelmakohtia ja näin kehittää niitä asiakaslähtöisimmiksi. Opinnäytetyössä perehdyttiin markkinointitutkimuksen tekemiseen, asiakkaaseen käsitteenä ja asiakasodotuksiin. Työ on luonteeltaan tutkimuksellinen, jossa luodaan ensin asiakastyytyväisyyskyselylomake tutkimusongelmien pohjalta, tutkitaan asiakastyytyväisyys, analysoidaan ja raportoidaan toimeksiantajalle tulokset. Työn teoriapohjana käytetään markkinointitutkimukseen ja asiakastyytyväisyyteen pohjautuvia kirja- ja Internet-lähteitä sekä haastatteluja. Tuloksissa esitetään asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset ja niiden analysointi sekä kehittämisehdotukset.