Räätälöidyn teemallisen tapahtuman järjestäminen ja uudelleen myynti
Lindberg, Saija (2014)
Lindberg, Saija
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055890
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405055890
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli räätälöidä, suunnitella ja toteuttaa onnistunut tapahtuma Funk Productionin yritysasiakkaalle Cisco Systems Finlandille. Lisäksi aiheena oli myydä Cisco Systems Finlandin tapahtuman elementit uudelleen Funk Productionin toiselle yritysasiakkaalle yritys X:lle. Molemmat tapahtumat järjestettiin yrityksien henkilöstölle viihdetapahtumiksi. Tapahtumien teemana oli Las Vegas. Työn toimeksiantaja oli tapahtumamarkkinointialan yritys Funk Production Oy.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka piti sisällään teorian ja käytännön toteutuksen. Opinnäytetyön alussa esiteltiin Funk Production Oy ja sen asiakkaat. Teoriaosuudessa työn alussa kerron työn tavoitteet, tarkoituksen ja tutkimustehtävät. Tämän jälkeen kerron teoriaa siitä, mitä tapahtumamarkkinointi on, mitkä sen alakategoriat ovat tämän opinnäytetyön kannalta ja miten saavuttaa onnistunut tapahtuma. Teorian- ja käytännön toteutus kulkevat rinnakkain työni alusta loppuun.
Cisco Systems Finlandin tapahtuma järjestettiin Espoossa 27.8.2013, johon osallistui 68 henkeä. Yritys X:n tapahtuma järjestettiin Helsingissä 15.11.2013, johon osallistui 29 henkeä.
Tapahtuman tilanneiden asiakkaiden yhteyshenkilöille lähetettiin kyselylomakkeet, joiden avulla selvitettiin olivatko tapahtumat asiakkaiden mielestä onnistuneet, räätälöidyt ja mitä mieltä he olivat Funk Productionin toiminnasta koko tapahtumaprosessin ajan. Tutkimustehtävää tutkittiin myös havainnointi menetelmällä. Tapahtumissa tehdyt havainnoinnit tukivat kyselylomakkeiden vastauksia. Havainnoinneista ja lomakkeissa esiin nousseiden reagointien ja kommenttien perusteella katsottiin työntilaajan ja työntekijän asettamien tavoitteiden toteutuneen.
Opinnäytetyön kokonaisluotettavuuden takaamiseksi pidin tarkkaa kirjaa kaikesta tapahtumaprosessien aikana tapahtuneesta. Työn loppuun on lisätty pohdintaosio, jossa pohditaan tapahtumien onnistumista, niistä saatuja palautteita, tapahtumaprosessien sujuvuutta ja koko opinnäytetyöprosessia.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka piti sisällään teorian ja käytännön toteutuksen. Opinnäytetyön alussa esiteltiin Funk Production Oy ja sen asiakkaat. Teoriaosuudessa työn alussa kerron työn tavoitteet, tarkoituksen ja tutkimustehtävät. Tämän jälkeen kerron teoriaa siitä, mitä tapahtumamarkkinointi on, mitkä sen alakategoriat ovat tämän opinnäytetyön kannalta ja miten saavuttaa onnistunut tapahtuma. Teorian- ja käytännön toteutus kulkevat rinnakkain työni alusta loppuun.
Cisco Systems Finlandin tapahtuma järjestettiin Espoossa 27.8.2013, johon osallistui 68 henkeä. Yritys X:n tapahtuma järjestettiin Helsingissä 15.11.2013, johon osallistui 29 henkeä.
Tapahtuman tilanneiden asiakkaiden yhteyshenkilöille lähetettiin kyselylomakkeet, joiden avulla selvitettiin olivatko tapahtumat asiakkaiden mielestä onnistuneet, räätälöidyt ja mitä mieltä he olivat Funk Productionin toiminnasta koko tapahtumaprosessin ajan. Tutkimustehtävää tutkittiin myös havainnointi menetelmällä. Tapahtumissa tehdyt havainnoinnit tukivat kyselylomakkeiden vastauksia. Havainnoinneista ja lomakkeissa esiin nousseiden reagointien ja kommenttien perusteella katsottiin työntilaajan ja työntekijän asettamien tavoitteiden toteutuneen.
Opinnäytetyön kokonaisluotettavuuden takaamiseksi pidin tarkkaa kirjaa kaikesta tapahtumaprosessien aikana tapahtuneesta. Työn loppuun on lisätty pohdintaosio, jossa pohditaan tapahtumien onnistumista, niistä saatuja palautteita, tapahtumaprosessien sujuvuutta ja koko opinnäytetyöprosessia.