Esiintyminen sosiaalisessa mediassa: case Suomen Ostohyvitys Oy
Korjus, Riina (2014)
Korjus, Riina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405066099
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405066099
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda ohjeistus Suomen Ostohyvitys Oy:lle esiintymisestä sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena on selvittää, mihin tarkoitukseen eri sovelluksia käytetään ja minkälaiset julkaisut ovat kannattavia.
Lähteinä tässä työssä on käytetty sosiaaliseen mediaan sekä markkinointiviestintään liittyviä teoksia. Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestintää sekä sosiaalista mediaa. Työstä tulee ilmi myös se, mitä sosiaalinen media tarkoittaa käsitteenä. Lähteinä on käytetty myös Suomen Ostohyvitys Oy:n toimitusjohtajan sekä markkinointijohtajan haastatteluja.
Suomen Ostohyvitys on palvelu, joka toimii pelkästään internetissä. Etenkin tällaiselle yritykselle esiintyminen sosiaalisessa mediassa on lähes välttämätöntä. Sosiaalinen media on tuonut mukanaan lukemattomia uusia mahdollisuuksia esimerkiksi markkinoinnin saralla. Sosiaalinen media muuttuu jatkuvasti ja sen takia pysyvien ohjeistusten luominen on mahdotonta. Uusia sovelluksia kehitetään jatkuvasti ja vanhat joutuvat väistymään niiden tieltä. Yritysten ei ole tarpeellista olla mukana jokaisessa sovelluksessa, vaan on selvitettävä missä niiden asiakkaat ovat. Jokaiselle sovellukselle on myös erikseen määriteltävä sen käyttötarkoitus, sekä päätettävä minkä tyylisiä julkaisuja missäkin julkaistaan.
Lähteinä tässä työssä on käytetty sosiaaliseen mediaan sekä markkinointiviestintään liittyviä teoksia. Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestintää sekä sosiaalista mediaa. Työstä tulee ilmi myös se, mitä sosiaalinen media tarkoittaa käsitteenä. Lähteinä on käytetty myös Suomen Ostohyvitys Oy:n toimitusjohtajan sekä markkinointijohtajan haastatteluja.
Suomen Ostohyvitys on palvelu, joka toimii pelkästään internetissä. Etenkin tällaiselle yritykselle esiintyminen sosiaalisessa mediassa on lähes välttämätöntä. Sosiaalinen media on tuonut mukanaan lukemattomia uusia mahdollisuuksia esimerkiksi markkinoinnin saralla. Sosiaalinen media muuttuu jatkuvasti ja sen takia pysyvien ohjeistusten luominen on mahdotonta. Uusia sovelluksia kehitetään jatkuvasti ja vanhat joutuvat väistymään niiden tieltä. Yritysten ei ole tarpeellista olla mukana jokaisessa sovelluksessa, vaan on selvitettävä missä niiden asiakkaat ovat. Jokaiselle sovellukselle on myös erikseen määriteltävä sen käyttötarkoitus, sekä päätettävä minkä tyylisiä julkaisuja missäkin julkaistaan.