Vuokatti Huskyn asiakaspalveluprosessin auditointi : laadun ja turvallisuuden näkökulma
Heikkinen, Sari; Seppänen, Jenni (2006)
Heikkinen, Sari
Seppänen, Jenni
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002092032
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002092032
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää toimeksiantajana toimineen Vuokatti Huskyn tuotteiden sekä
palveluiden laatua ja turvallisuutta asiakaspalveluprosessin näkökulmasta.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se koostuu kahdesta osasta. Opinnäytteen alkupuoli käsittelee ohjelmapalveluiden
ja auditoinnin teoreettista taustaa. Loppupuoli koostuu auditointiprosessin raportoinnista sekä prosessin
tuloksena syntyneistä kehittämisideoista.
Opinnäytetyön teoriaosa käsittelee erilaisia ohjelmapalvelutyyppejä, turvallisuuden ja laadun kriteereitä, auditoinnin
sekä asiakaspalvelun lähtökohtia. Tietoa on kerätty perehtymällä alan kirjallisuuteen ja tutustumalla Internetissä
asiaa käsitteleviin sivustoihin. Lähteenä on käytetty myös yritykseltä saatua materiaalia kuten turvallisuusasiakirjoja,
yrityksen kotisivuja sekä liiketoimintasuunnitelmaa.
Vuokatti Huskylla suoritettiin auditointi, jonka perusteella suunniteltiin kehittämisideoita yrityksen tulevaa toimintaa
ajatellen. Auditointiprosessin tuloksena syntyi asiakastyytyväisyyskyselylomake jonka avulla Vuokatti Husky
pystyy, pitkäjänteisesti käyttämällä, tulevaisuudessa tarkkailemaan ja parantamaan asiakaspalveluprosessinsa
laatua ja turvallisuutta. Lisäksi prosessin tuloksena kehittyi yrityksen toimintaa tehostavia ideoita: tuotekortit, perehdyttämiskansio
sekä asiakasrekisteri.
palveluiden laatua ja turvallisuutta asiakaspalveluprosessin näkökulmasta.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se koostuu kahdesta osasta. Opinnäytteen alkupuoli käsittelee ohjelmapalveluiden
ja auditoinnin teoreettista taustaa. Loppupuoli koostuu auditointiprosessin raportoinnista sekä prosessin
tuloksena syntyneistä kehittämisideoista.
Opinnäytetyön teoriaosa käsittelee erilaisia ohjelmapalvelutyyppejä, turvallisuuden ja laadun kriteereitä, auditoinnin
sekä asiakaspalvelun lähtökohtia. Tietoa on kerätty perehtymällä alan kirjallisuuteen ja tutustumalla Internetissä
asiaa käsitteleviin sivustoihin. Lähteenä on käytetty myös yritykseltä saatua materiaalia kuten turvallisuusasiakirjoja,
yrityksen kotisivuja sekä liiketoimintasuunnitelmaa.
Vuokatti Huskylla suoritettiin auditointi, jonka perusteella suunniteltiin kehittämisideoita yrityksen tulevaa toimintaa
ajatellen. Auditointiprosessin tuloksena syntyi asiakastyytyväisyyskyselylomake jonka avulla Vuokatti Husky
pystyy, pitkäjänteisesti käyttämällä, tulevaisuudessa tarkkailemaan ja parantamaan asiakaspalveluprosessinsa
laatua ja turvallisuutta. Lisäksi prosessin tuloksena kehittyi yrityksen toimintaa tehostavia ideoita: tuotekortit, perehdyttämiskansio
sekä asiakasrekisteri.