Asiakastyytyväisyyden kehitys Ravintola Raffaello caféssa
Teiksala, Kaisa (2010)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Teiksala, Kaisa
Vaasan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002021827
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002021827
Tiivistelmä
Työn idea oli teettää asiakastyytyväisyyskysely Ravintola Raffello Cafélle sekä verrata saatuja tuloksia vuonna 2003 tehtyyn asiakastyytyväisyyskyselyyn. Kyselylomake on laadittu edellisen asiakastyytyväisyyskyselyn lomakkeen pohjalta, jotta kyselyiden tuloksia voisi verrata mahdollisimman tarkasti. Samalla selvisi ravintola Raffaello Cafén tämänhetkinen asiakastyytyväisyyden taso. Tutkimus suoritettiin jakamalla kyselylomakkeita ravintolassa vuoden 2008 elokuun ja syyskuun vaihteessa, ravintolan ruokaileville asiakkaille laskun maksamisen yhteydessä. Lomakkeita jaettiin yhteensä 130 kappaletta, joista 73 saatiin täytettynä takaisin.´Vastauksista selvisi että Raffaello Cafén asiakkaiden tyytyväisyystaso on pysynyt hyvänä ja asiakkaat ovat pääasiassa tyytyväisiä saamaansa palvelukokonaisuuteen. Kyselyn perusteella ravintola sai myös selville, mitä asioita tulisi kehittää palvelun laadun parantamiseksi entisestään.