ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS RAINER RAJALA OY:LLE
Martikainen, Laura (2005)
Martikainen, Laura
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2005
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001281668
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001281668
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Rainer Rajala Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen tuotteita ja palvelua kohtaan. Rainer Rajala Oy:n toimeksiannosta ei ole aikaisemmin tehty asiakastyytyväisyystutkimusta. Tavoitteena oli kuulla asiakasyritysten mielipiteet Rainer Rajala Oy:n toiminnasta ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita, jotta jatkossa asiakkaita voitaisiin palvella entistä paremmin.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena kyselynä Rainer Rajala Oy:n vientiasiakkaille. Kysely lähetettiin yhdelletoista vientiasiakkaalle. Tutkimukseen valitut asiakkaat koostuvat jälleenmyyjistä, jotka myyvät hoitopöytiä Eurooppaan. Kaikille kyselyyn valituille lähetettiin sähköpostitse kaksisivuinen kyselylomake. Vastausaikaa annettiin viikko.
Kyselyyn vastasi kahdeksan asiakasta, näin ollen vastausprosentiksi tuli 73 %. Yleisellä tasolla Rainer Rajala Oy:n asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen toimintaan, mutta toki aina löytyy kehitettävää. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat yrityksen joustavuuteen ja laatuun.
Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena kyselynä Rainer Rajala Oy:n vientiasiakkaille. Kysely lähetettiin yhdelletoista vientiasiakkaalle. Tutkimukseen valitut asiakkaat koostuvat jälleenmyyjistä, jotka myyvät hoitopöytiä Eurooppaan. Kaikille kyselyyn valituille lähetettiin sähköpostitse kaksisivuinen kyselylomake. Vastausaikaa annettiin viikko.
Kyselyyn vastasi kahdeksan asiakasta, näin ollen vastausprosentiksi tuli 73 %. Yleisellä tasolla Rainer Rajala Oy:n asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen toimintaan, mutta toki aina löytyy kehitettävää. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat yrityksen joustavuuteen ja laatuun.