Linnalan Tyylipuun markkinoinnin kehittäminen
Linnala, Matti (2009)
Linnala, Matti
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002051941
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002051941
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä pyrittiin löytämään uusia markkinointikeinoja alavieskalaisen Linnalan Tyylipuu KY:n kehittämiseksi sekä pyrittiin löytämään uusia asiakasryhmiä olemassa olevien lisäksi. Työssä on käsitelty kokemuksen ja koulutuksen antamin välinein kysymyksiä, joita markkinoinnissa on tehtävä, jotta yritys saadaan kannattavaksi.
Markkinointi tulee yhä tärkeämmäksi työkaluksi yrityksen kehittämisessä nykyaikana. Se on yksi väline yrityksen tiellä menestykseen ja sitä on mietittävä ja kehitettävä menneisyyttä unohtamatta matkalla tulevaisuuteen.
Työn toteuttaminen aloitettiin, jotta yritykselle löydettäisiin uusia työkaluja kannattavuuden parantamiseksi. Samalla etsittiin uusia asiakasryhmiä vanhojen lisäksi. Uudet mahdollisuudet helpottavat erikoistumisen kautta tavoitteen saavuttamista.
Työn toteuttaminen aloitettiin kartoittamalla yrityksen historia, jonka kautta saatiin esille käytetyt markkinointikeinot. Kartoituksessa otettiin huomioon ajankohta ja keinot, jolloin yritys on markkinoinut itseään.
Nykytilan kartoittamisen jälkeen siirryttiin käyttämättömiin jo olemassa oleviin keinoihin sekä uusien markkinointikeinojen ja asiakasryhmien löytämiseen nykyisessä tilanteessa.
Tämän päivän vaatimuksia menestymisen tiellä ovat verkostoituminen muiden alalla toimijoiden kanssa sekä alihankkijoiden järkevä käyttäminen. Kaikki yrityksessä oleva ammattitaito on saatava käyttöön, ja toiminta on keskitettävä oikeille sektoreille.
Yritys saa tukevan jalansijan markkinoilta, kun sen oma tuotemerkki ja tuoteperheet otetaan käyttöön ja saadaan yleiseen tietoisuuteen. Internet-sivut tuovat näkyvyyttä ja antavat asiakkaille mahdollisuuden tutustua yritykseen ja sen tuotteisiin kotonaan ilman kiirettä.
Uutena aluevaltauksena pyritään pääsemään mukaan laivateollisuuteen.
Markkinointi tulee yhä tärkeämmäksi työkaluksi yrityksen kehittämisessä nykyaikana. Se on yksi väline yrityksen tiellä menestykseen ja sitä on mietittävä ja kehitettävä menneisyyttä unohtamatta matkalla tulevaisuuteen.
Työn toteuttaminen aloitettiin, jotta yritykselle löydettäisiin uusia työkaluja kannattavuuden parantamiseksi. Samalla etsittiin uusia asiakasryhmiä vanhojen lisäksi. Uudet mahdollisuudet helpottavat erikoistumisen kautta tavoitteen saavuttamista.
Työn toteuttaminen aloitettiin kartoittamalla yrityksen historia, jonka kautta saatiin esille käytetyt markkinointikeinot. Kartoituksessa otettiin huomioon ajankohta ja keinot, jolloin yritys on markkinoinut itseään.
Nykytilan kartoittamisen jälkeen siirryttiin käyttämättömiin jo olemassa oleviin keinoihin sekä uusien markkinointikeinojen ja asiakasryhmien löytämiseen nykyisessä tilanteessa.
Tämän päivän vaatimuksia menestymisen tiellä ovat verkostoituminen muiden alalla toimijoiden kanssa sekä alihankkijoiden järkevä käyttäminen. Kaikki yrityksessä oleva ammattitaito on saatava käyttöön, ja toiminta on keskitettävä oikeille sektoreille.
Yritys saa tukevan jalansijan markkinoilta, kun sen oma tuotemerkki ja tuoteperheet otetaan käyttöön ja saadaan yleiseen tietoisuuteen. Internet-sivut tuovat näkyvyyttä ja antavat asiakkaille mahdollisuuden tutustua yritykseen ja sen tuotteisiin kotonaan ilman kiirettä.
Uutena aluevaltauksena pyritään pääsemään mukaan laivateollisuuteen.