HOIVA & PUODIN SÄHKÖISEN MARKKINOINNIN KEHITTÄMINEN
Kukkola, Maija (2014)
Kukkola, Maija
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404134231
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404134231
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Hoiva & Puoti, joka on Ylivieskassa toimiva hoivapalvelualanyritys. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli Hoiva & Puodin sähköisen markkinoinnin kehittäminen uudistamalla yrityksen Internet-sivut ja kehittämällä Facebook-markkinointia. Tavoitteena oli luoda yritykselle yhtenäinen ilme Internet- ja Facebook-sivulle sekä lisätä yrityksen tunnettuutta.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsittelen palvelujen markkinointia ja laajennettua markkinointimixiä. Keskeisenä teorian tarkastelun kohteena on viestintä sähköisessä ympäristössä, josta keskityin erityisesti sosiaaliseen mediaan ja Facebook-markkinointiin. Laajennettua markkinointimixiä käsittelin myös Hoiva & Puodin näkökulmasta katsottuna.
Työn kehittämistehtävät olivat yrityksen Internet-sivun uudistaminen ja Facebook-markkinoinnin kehittäminen. Työn tuloksena yritys sai itselleen uudistetut Internet-sivut ja toimivat Facebook-sivut sekä suunnitelman Facebookin käyttöä koskien.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsittelen palvelujen markkinointia ja laajennettua markkinointimixiä. Keskeisenä teorian tarkastelun kohteena on viestintä sähköisessä ympäristössä, josta keskityin erityisesti sosiaaliseen mediaan ja Facebook-markkinointiin. Laajennettua markkinointimixiä käsittelin myös Hoiva & Puodin näkökulmasta katsottuna.
Työn kehittämistehtävät olivat yrityksen Internet-sivun uudistaminen ja Facebook-markkinoinnin kehittäminen. Työn tuloksena yritys sai itselleen uudistetut Internet-sivut ja toimivat Facebook-sivut sekä suunnitelman Facebookin käyttöä koskien.