TYÖKALUT ETÄTYÖNÄ TOTEUTETUSSA ANDROID -PELIKEHITYKSESSÄ
Paavola, Toni (2014)
Paavola, Toni
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404073986
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404073986
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi työkaluja, joita tarvitaan etätyönä tapahtuvassa mobiilipelikehityksessä. Raportissa tarkastellaan, mihin tarkoituksiin työkaluja tarvitaan
etätyönä tehtävässä Android-pelikehityksessä ja miten ne valikoituivat käytettäväksi tässä projektissa.
Opinnäytetyössä selvitetään, miten valitut työkalut soveltuvat käytettäväksi etätyöskentelyssä, miten ne soveltuvat Android-pelikehitykseen ja mitä hyviä ja huonoja puolia niillä on etätyöskentelyn ja Android-pelikehityksen kannalta. Työkalujen lisäksi raportissa tutustutaan
yleisesti muun muassa Android-mobiilikäyttöjärjestelmään, etätyöhön, pariohjelmointiin ja versionhallintaan.
Toiminnallisessa osuudessa tutustutaan hieman itse pelin
prototyypin tekemiseen. Pääpaino on kuitenkin käytetyissä työkaluissa. Opinnäytetyön tuloksena selvisi, että moobiilipelikehitys on mahdollista toteuttaa etätyöskentelyn
avulla. Projektiin valitut ohjelmat toimivat yleisesti ottaen hyvin sekä etätyössä, että pelikehityksessä. Toiminnallisessa osuudessa syntyi tower defence -pelin prototyyppi.
etätyönä tehtävässä Android-pelikehityksessä ja miten ne valikoituivat käytettäväksi tässä projektissa.
Opinnäytetyössä selvitetään, miten valitut työkalut soveltuvat käytettäväksi etätyöskentelyssä, miten ne soveltuvat Android-pelikehitykseen ja mitä hyviä ja huonoja puolia niillä on etätyöskentelyn ja Android-pelikehityksen kannalta. Työkalujen lisäksi raportissa tutustutaan
yleisesti muun muassa Android-mobiilikäyttöjärjestelmään, etätyöhön, pariohjelmointiin ja versionhallintaan.
Toiminnallisessa osuudessa tutustutaan hieman itse pelin
prototyypin tekemiseen. Pääpaino on kuitenkin käytetyissä työkaluissa. Opinnäytetyön tuloksena selvisi, että moobiilipelikehitys on mahdollista toteuttaa etätyöskentelyn
avulla. Projektiin valitut ohjelmat toimivat yleisesti ottaen hyvin sekä etätyössä, että pelikehityksessä. Toiminnallisessa osuudessa syntyi tower defence -pelin prototyyppi.