Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:n brändin suunnittelu ja toteutus
Tukiainen, Jouni (2013)
Tukiainen, Jouni
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404043905
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404043905
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on visuaalisen identiteetin suunnittelu ja toteutus
Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:lle. Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy on pieni arkkitehtitoimisto Kouvolassa. Suunnittelutyön tavoitteena oli luoda yritykselle
kilpailijoista erottuva, yhtenäinen visuaalinen identiteetti. Visuaalinen uudistus tehtiin, koska yrityksellä ei ole aikaisemmin ollut selkeää yritysilmettä. Ilmeen uudistus sisältää brändiohjeiston, johon sisältyy suppea brändistrategia.
Suunnittelutyössä perehdyttiin yrityksen brändin rakentamiseen. Tavoitteena oli oppia hahmottamaan, miten brändin rakentamisen teoriaa voitaisiin hyödyntää käytännössä. Lisäksi suunnittelutyön tarkoituksena oli tutkia, miten sidosryhmäkyselyn tuloksia voitaisiin hyödyntää uuden yritysilmeen suunnittelussa.
Uuden yritysilmeen tarkoituksena on selkeyttää ja vahvistaa Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:n nykyistä identiteettiä ja luoda kattava ohjeistus yrityksen viestintään. Yrityksen brändin suunnitteleminen ja toteuttaminen on haastava ja vaativa tehtävä. Laadukasta brändistrategiaa ei voi suunnitella ilman oman brändin ja omien sidosryhmien, markkinatilanteen sekä kilpailijoiden ymmärtämistä.
Uusi yhtenäinen visuaalinen identiteetti perustuu brändin rakentamisen analyyseihin ja niissä havaittuihin erottumisen keinoihin.
Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:lle. Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy on pieni arkkitehtitoimisto Kouvolassa. Suunnittelutyön tavoitteena oli luoda yritykselle
kilpailijoista erottuva, yhtenäinen visuaalinen identiteetti. Visuaalinen uudistus tehtiin, koska yrityksellä ei ole aikaisemmin ollut selkeää yritysilmettä. Ilmeen uudistus sisältää brändiohjeiston, johon sisältyy suppea brändistrategia.
Suunnittelutyössä perehdyttiin yrityksen brändin rakentamiseen. Tavoitteena oli oppia hahmottamaan, miten brändin rakentamisen teoriaa voitaisiin hyödyntää käytännössä. Lisäksi suunnittelutyön tarkoituksena oli tutkia, miten sidosryhmäkyselyn tuloksia voitaisiin hyödyntää uuden yritysilmeen suunnittelussa.
Uuden yritysilmeen tarkoituksena on selkeyttää ja vahvistaa Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:n nykyistä identiteettiä ja luoda kattava ohjeistus yrityksen viestintään. Yrityksen brändin suunnitteleminen ja toteuttaminen on haastava ja vaativa tehtävä. Laadukasta brändistrategiaa ei voi suunnitella ilman oman brändin ja omien sidosryhmien, markkinatilanteen sekä kilpailijoiden ymmärtämistä.
Uusi yhtenäinen visuaalinen identiteetti perustuu brändin rakentamisen analyyseihin ja niissä havaittuihin erottumisen keinoihin.