Konttien sisäiset siirrot Finnstevellä Mussalossa
Grön, Terhi (2010)
Grön, Terhi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291724
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291724
Tiivistelmä
Laatujärjestelmällä pyritään yhdenmukaistamaan yrityksen toiminnot ongelmatilanteiden ratkaisemiseksi. Laatujärjestelmän lähtökohtana kuitenkin on yrityksen toiminnan kartoittaminen ja toimintojen kehittäminen tasolle, jolla ongelmatilanteita ja virheitä ei synny tai niiden määrää ja vakavuutta voidaan rajoittaa.
Tässä työssä on kuvattu yksittäisiä prosesseja Finnsteven Kotkan Mussalon toimipisteessä. Työssä on keskitytty tutkimaan konttien sisäisiin siirtoihin liittyviä prosesseja. Konttien sisäisillä siirroilla tarkoitetaan tässä työssä Finnsteven suorittamia konttien siirtoja satamatyökoneilla satama-alueen sisällä, Finnsteven omilla terminaalialueilla ja siirtoja muille satamavarastoille.
Työn tuloksena on saatu kokonaiskuvaus konttien sisäisiin siirtoihin liittyvistä toiminnoista ja muutamia kehittämistoimenpiteitä toiminnan tehokkuuden parantamiseksi on myös esitetty.
Vaihtoaluetoimintojen parantaminen ja tiedonkulun varmistaminen pitää ottaa kehittämistoimenpiteisiin. Tarkenpaan tarkasteluun pitää ottaa myös asiakaslaadun määrittäminen ja mitoittaminen omaan toimintaan. Konttien hallintajärjestelmän kehittäminen ja vaihtoehtojen harkitseminen CTCS-järjestelmälle tulisi ottaa käsittelyyn.
Tässä työssä on kuvattu yksittäisiä prosesseja Finnsteven Kotkan Mussalon toimipisteessä. Työssä on keskitytty tutkimaan konttien sisäisiin siirtoihin liittyviä prosesseja. Konttien sisäisillä siirroilla tarkoitetaan tässä työssä Finnsteven suorittamia konttien siirtoja satamatyökoneilla satama-alueen sisällä, Finnsteven omilla terminaalialueilla ja siirtoja muille satamavarastoille.
Työn tuloksena on saatu kokonaiskuvaus konttien sisäisiin siirtoihin liittyvistä toiminnoista ja muutamia kehittämistoimenpiteitä toiminnan tehokkuuden parantamiseksi on myös esitetty.
Vaihtoaluetoimintojen parantaminen ja tiedonkulun varmistaminen pitää ottaa kehittämistoimenpiteisiin. Tarkenpaan tarkasteluun pitää ottaa myös asiakaslaadun määrittäminen ja mitoittaminen omaan toimintaan. Konttien hallintajärjestelmän kehittäminen ja vaihtoehtojen harkitseminen CTCS-järjestelmälle tulisi ottaa käsittelyyn.