BRANDING OF A SOLE JEWELLERY PROPRIETORSHIP
Jaska, Heini (2014)
Jaska, Heini
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403193291
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403193291
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kehitettiin yhtenäinen ilme pienelle perustettavalle yritykselle muotoilun alalla. Työssä keskityttiin pienen yrityksen ilmeen rakentamiseen ja siihen vaikuttaviin seikkoihin. Työn tavoitteena oli rakentaa yhden hengen korujen valmistukseen ja suunnitteluun keskittyneelle yritykselle ilme ja graaffinen ohjeisto, yhteistyössä graaffisen suunnittelijan kanssa.
Työssä peredyttiin muotoilu johtamisen ja brändin kehittämisen teoriohin. Eri osa-alueet jotka nousivat teorioissa esiin käsiteltiin ja tulokset kerättiin ja heijastettin näkymään graafisessa ohjeitossa.
Yleisesti kävi ilmi että muotoilun alalla yritykset ovat samankaltaisia. Käsityöläisten keskuudessa samanlaisuus on vielä yleisempää. Yhtenäisen yritys ilmeen rakentaminen jo perustamisvaiheessa on kannattavaa paremman näkyvyyden ja tunnistettavuuden kannalta. Prosessi joka käytiin läpi työ aikana antoi myös vahvemman pohjan yritykselle. Yrityksellä on parempi ymärrys omasta tasutasta ja tavoitteista jotka ohjaavat yritys toimintaa eteen päin.
Työssä peredyttiin muotoilu johtamisen ja brändin kehittämisen teoriohin. Eri osa-alueet jotka nousivat teorioissa esiin käsiteltiin ja tulokset kerättiin ja heijastettin näkymään graafisessa ohjeitossa.
Yleisesti kävi ilmi että muotoilun alalla yritykset ovat samankaltaisia. Käsityöläisten keskuudessa samanlaisuus on vielä yleisempää. Yhtenäisen yritys ilmeen rakentaminen jo perustamisvaiheessa on kannattavaa paremman näkyvyyden ja tunnistettavuuden kannalta. Prosessi joka käytiin läpi työ aikana antoi myös vahvemman pohjan yritykselle. Yrityksellä on parempi ymärrys omasta tasutasta ja tavoitteista jotka ohjaavat yritys toimintaa eteen päin.