Visuaalinen markkinointi - Case Tunnelin Kenkä
Huhtaniemi, Carita (2014)
Huhtaniemi, Carita
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403052855
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403052855
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä teoreettinen viitekehys käsittelee myymälän visuaalisia tekijöitä vähittäiskaupassa osana yrityksen kokonaismarkkinointia. Tarkastelussa ovat myymälän ulkoiset ja sisäiset visuaaliset tekijät sekä niiden vaikutukset kuluttajiin. Teoreettinen viitekehys muodostuu alan kirjallisuuden pohjalta. Työ painottuu sekä tarveperusteisen ostamisen että elämysostamisen visuaalisiin vaikuttimiin. Case- yrityksenä toimi tamperelainen jalkinealan yritys Tunnelin Kenkä, joka sijaitsee kauppakeskus Tullintorissa.
Myymälästä kokoamani materiaalin, yrittäjän haastattelun sekä teoreettisen viitekehyksen pohjalta analysoin visuaalisten tekijöiden toteutumista myymälässä sekä sen ulkopuolella. Sisällytin opinnäytetyöhön kehitysehdotuksia myymälän visuaalisen houkuttelevuuden ja imagon kohentamiseksi. Kehitysehdotusten tarkoituksena on saada yrityksen imago vastaamaan selvemmin yrittäjän nimeämää tavoiteimagoa ja saada myymälä asiakkaan näkökulmasta kiinnostavammaksi. Tavoitteena on säilyttää jo saavutettu kanta-asiakaskunta, mutta myös houkutella lisää potentiaalisia asiakkaita.
Myymälästä kokoamani materiaalin, yrittäjän haastattelun sekä teoreettisen viitekehyksen pohjalta analysoin visuaalisten tekijöiden toteutumista myymälässä sekä sen ulkopuolella. Sisällytin opinnäytetyöhön kehitysehdotuksia myymälän visuaalisen houkuttelevuuden ja imagon kohentamiseksi. Kehitysehdotusten tarkoituksena on saada yrityksen imago vastaamaan selvemmin yrittäjän nimeämää tavoiteimagoa ja saada myymälä asiakkaan näkökulmasta kiinnostavammaksi. Tavoitteena on säilyttää jo saavutettu kanta-asiakaskunta, mutta myös houkutella lisää potentiaalisia asiakkaita.