Livestriimaus Streamlabs-ohjelmalla
Nissinen, Rami (2022)
Nissinen, Rami
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202232785
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202232785
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten livestriimauksen aloittaminen onnistuu käyttäen Streamlabs-ohjelmaa. Työssä kerrotaan myös mitä ohjelma pitää sisällään, miten sitä käytetään sekä mitä laitteita livestriimin pystyttäminen vaatii.
Opinnäytetyössä käytiin läpi myös hieman e-urheilua, sen historiaa, miten se on paisunut nykytilaansa sekä suosituimpia pelejä ja tapahtumia.
Opinnäytetyötä tehdessä asennettiin tarvittavat ohjelmat, tässä tapauksessa Streamlabs, käytiin läpi tärkeimmät asetukset, joiden avulla saadaan striimi näyttämään ja toimimaan mahdollisimman hyvin. Striimiä testattiin myös kahden eri pelin avulla, miten eri laatuiset striimit vaikuttavat pelin toimimiseen.
Tuloksista pääteltiin, että ilman striimiä ja striimin päällä ollessa huomasi eroja pelin toimivuudessa, mutta striimin laatua muuttaessa suurta vaikutusta ei ollut.
Opinnäytetyössä käytiin läpi myös hieman e-urheilua, sen historiaa, miten se on paisunut nykytilaansa sekä suosituimpia pelejä ja tapahtumia.
Opinnäytetyötä tehdessä asennettiin tarvittavat ohjelmat, tässä tapauksessa Streamlabs, käytiin läpi tärkeimmät asetukset, joiden avulla saadaan striimi näyttämään ja toimimaan mahdollisimman hyvin. Striimiä testattiin myös kahden eri pelin avulla, miten eri laatuiset striimit vaikuttavat pelin toimimiseen.
Tuloksista pääteltiin, että ilman striimiä ja striimin päällä ollessa huomasi eroja pelin toimivuudessa, mutta striimin laatua muuttaessa suurta vaikutusta ei ollut.