Asiakastyytyväisyyskysely Rauman Puistokahvilalle
Saarelainen, Antti (2022)
Saarelainen, Antti
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202022029
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202202022029
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin toimeksiantajayrityksen eli Rauman Puistokahvilan asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen tavoitteena oli saada mahdollisimman laajasti tietoa yrityksen asiakkaiden asiakastyytyväisyydestä, sekä mahdollisista kehittämiskohteista yrityksen toiminnassa. Tutkimus toteutettiin kesällä 2021. Kysely tehtiin sekä paperisilla kysymyslomakkeilla paikan päällä kahvilassa, että sähköisillä Google Forms -kyselylomakkeilla netissä. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä lähes 200, joten aineisto oli melko laajaa. Kyselyn kysymykset olivat pääasiassa monivalintakysymyksiä, mutta vastaajille annettiin myös vapaa sana antaa yritykselle kehitysehdotuksia tai muita kommentteja. Tutkimuksen perusteella voitiin todeta, että kohdeyrityksen asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä yrityksen toimintaan. Tietyistä asioista tuli myös negatiivista palautetta, joten yritys voi vastausten perusteella halutessaan kehittää toimintaansa. Yritys sai tutkimuksen perusteella hyvin tietoa asiakkaidensa mieltymyksistä ja mielipiteistä, sekä mahdollisista ongelmakohdista.