Itsensä kehittäminen - Palvelukoordinaattorin päiväkirja
Aarnikka, Nea (2022)
Aarnikka, Nea
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201211564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202201211564
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli seurata kirjoittajan työtä palvelukoordinaattorina ja sitä kautta pohtia tämän työtehtäviä sekä parantaa omaa osaamista omilla työalueillaan. Yritys, johon opinnäytetyö tehtiin, oli kansainvälinen teknologiayritys.
Opinnäytetyö oli päiväkirjamuotoinen, jonka tarkoituksena oli ymmärtää omaa työskentelyä sekä tunnistaa omat kehityskohteet. Tämän jälkeen kehitystä ja tavoitteisiin pääsemistä seurattiin 10 viikon ajan päiväkirjamuodossa. Päiväkirjaan kirjoitettiin omaa pohdintaa, jota peilattiin teoriaan. Näin saadaan mahdollisimman kattava kehityskaari. Viikoilla ei ole omia teemoja, vaan ne muodostuivat sitä mukaan, mitä työpaikalla tehtiin.
Kehittämiskohteet päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä oli asiakaspalvelussa, laskutuksessa, SAP-järjestelmässä sekä selvitystyössä. Kirjoittajan kehityskohteet toteutuivat pyydetysti ja työn myötä työntekijä kehittyi omassa työssään huomattavasti ja on kokonaisvaltaisesti motivoituneempi kuin koskaan ennen työhönsä. Opinnäytetyön hyötyjä toimeksiantajalle on ymmärrys siitä, mitä kirjoittajan tiimin työpäivään sisältyy sekä löytää ratkaisuja erilaisiin vuorovaikutus- ja kommunikaatiotilanteisiin.
Opinnäytetyö oli päiväkirjamuotoinen, jonka tarkoituksena oli ymmärtää omaa työskentelyä sekä tunnistaa omat kehityskohteet. Tämän jälkeen kehitystä ja tavoitteisiin pääsemistä seurattiin 10 viikon ajan päiväkirjamuodossa. Päiväkirjaan kirjoitettiin omaa pohdintaa, jota peilattiin teoriaan. Näin saadaan mahdollisimman kattava kehityskaari. Viikoilla ei ole omia teemoja, vaan ne muodostuivat sitä mukaan, mitä työpaikalla tehtiin.
Kehittämiskohteet päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä oli asiakaspalvelussa, laskutuksessa, SAP-järjestelmässä sekä selvitystyössä. Kirjoittajan kehityskohteet toteutuivat pyydetysti ja työn myötä työntekijä kehittyi omassa työssään huomattavasti ja on kokonaisvaltaisesti motivoituneempi kuin koskaan ennen työhönsä. Opinnäytetyön hyötyjä toimeksiantajalle on ymmärrys siitä, mitä kirjoittajan tiimin työpäivään sisältyy sekä löytää ratkaisuja erilaisiin vuorovaikutus- ja kommunikaatiotilanteisiin.