Pikaopas rahan tekemiseen : Opas verkkokaupan markkinoinnin tuloksekkaaseen suunnitteluun ja toteutukseen
Kämäräinen, Jussi; Sirviö, Antti (2012)
Kämäräinen, Jussi
Sirviö, Antti
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401151375
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401151375
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointiopas aloittavalle verkkokauppiaalle. Opas pitää sisällään konkreettisia ohjeita, joiden avulla verkkokauppias voi toteuttaa toimivaa ja kustannustehokasta markkinointia internetissä. Opas on kirjoitettu pelkästään internetmarkkinoinnin näkökulmasta, eikä siinä käsitellä perinteistä markkinointia millään tavalla. Opinnäytetyössä käydään läpi verkkokauppa toimintaympäristönä, internetmarkkinointi ja sen eri keinot. Opinnäytetyössä kuvail-laan myös oppaan suunnittelun, kehittämisen ja toteuttamisen prosessi. Opinnäytetyön lopputuloksena on itse opas.
Oppaaseen on valittu sellaiset keinot ja kanavat, jotka on todettu toimiviksi käytännössä ja joiden avulla asiakkaiden verkkokaupoista on saatu rakennettua kannattavaa liiketoimintaa. Siksi oppaassa ei käsitellä muita internetissä toimivia kanavia, vaan siinä syvennytään toimivaksi todettuihin. Opinnäytetyötä varten on etsitty teorioita alan kirjallisuudesta, internetistä löytyvistä artikkeleista sekä omista kokemuksista.
Valmis opas luetutettiin internetmarkkinoinnin asiantuntijoilla ja yhdelle verkkokauppiaalla. Heiltä kysyttiin oppaan hyödyllisyydestä ja sisällöstä. Saadun palautteen avulla opasta tullaan kehittämään jatkossa, jotta se palvelee lukijoita mahdollisimman hyvin.
Oppaaseen on valittu sellaiset keinot ja kanavat, jotka on todettu toimiviksi käytännössä ja joiden avulla asiakkaiden verkkokaupoista on saatu rakennettua kannattavaa liiketoimintaa. Siksi oppaassa ei käsitellä muita internetissä toimivia kanavia, vaan siinä syvennytään toimivaksi todettuihin. Opinnäytetyötä varten on etsitty teorioita alan kirjallisuudesta, internetistä löytyvistä artikkeleista sekä omista kokemuksista.
Valmis opas luetutettiin internetmarkkinoinnin asiantuntijoilla ja yhdelle verkkokauppiaalla. Heiltä kysyttiin oppaan hyödyllisyydestä ja sisällöstä. Saadun palautteen avulla opasta tullaan kehittämään jatkossa, jotta se palvelee lukijoita mahdollisimman hyvin.