Developing the Marketing in the Social Media : Case: Tamhockey Oy
Menna, Teemu (2013)
Menna, Teemu
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121521275
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121521275
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantaja oli Tamhockey Oy. Työn tavoitteena oli selvittää, mitä tarvitaan sosiaalisen median käyttämiseen menestyksekkäästi Tamhockey Oy:n tapauksessa.
Tutkimuskysymyksenä oli ”Kuinka Tamhockey voi käyttää sosiaalista mediaa niin, että se houkuttelisi lisää yleisöä Tapparan jääkiekko-otteluihin?”.
Työn teoreettinen osuus pohjautuu teokseen ”Yhteisöllinen media osana yrityksen arkea”. Lisäksi sosiaalisesta mediasta etsittiin tietoa internetin välityksellä.
Tutkimus toteutettiin kyselynä Tapparan verkkosivuilla huhti- ja toukokuun vaihteessa.
Tulosten perusteella Tapparan toiminta Facebookissa on hyvää, YouTubessa keskivertoa ja Twitterissä heikkoa. Jatkossa on suositeltavaa, että Tappara alkaa toimia aktiivisesti myös Twitterissä, mutta myös kehittää sekä Facebookin, että YouTuben käyttöä.
Tutkimuskysymyksenä oli ”Kuinka Tamhockey voi käyttää sosiaalista mediaa niin, että se houkuttelisi lisää yleisöä Tapparan jääkiekko-otteluihin?”.
Työn teoreettinen osuus pohjautuu teokseen ”Yhteisöllinen media osana yrityksen arkea”. Lisäksi sosiaalisesta mediasta etsittiin tietoa internetin välityksellä.
Tutkimus toteutettiin kyselynä Tapparan verkkosivuilla huhti- ja toukokuun vaihteessa.
Tulosten perusteella Tapparan toiminta Facebookissa on hyvää, YouTubessa keskivertoa ja Twitterissä heikkoa. Jatkossa on suositeltavaa, että Tappara alkaa toimia aktiivisesti myös Twitterissä, mutta myös kehittää sekä Facebookin, että YouTuben käyttöä.