Tallin tarina- Kasarmista kampukseksi
Romo, Aino Eveliina; Tuomainen, Mirka (2010)
Romo, Aino Eveliina
Tuomainen, Mirka
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001131236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001131236
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme aiheena oli suunnitella ja toteuttaa Mikkelin ammattikorkeakoulun opetusravintola Tallille markkinointihenkinen tarinamuotoon kirjoitettu julkaisu. Julkaisumme nimi on Tallin tarina – Kasarmista kampukseksi. Työn tilaajana toimi ravintola Talli.
Mikkelin ammattikorkeakoulu ja Ravintola Talli sijaitsevat entisellä kasarmin alueella. Julkaisun sisällöstä oli tultava ilmi alueen historiaa, Ravintola Tallin nykytoimintaa sekä hahmottelua tulevaisuudesta. Työn tavoitteena oli saada julkaisusta helppolukuinen ja viihdyttävä, lähinnä asiakkaille suunnattu tiivis tietopaketti. Tavoitteena oli myös saada julkaisusta yksi markkinointiväline Ravintola Tallille. Sitä on tarkoitus jakaa Tallissa sekä erilaisissa tilaisuuksissa ja yritysvierailujen yhteydessä.
Opinnäytetyömme raportissa perehdymme tarkemmin työmme taustaan ja tavoitteisiin sekä kasarmin alueeseen ja Ravintola Talliin. Teoriaosassa käsittelemme markkinointia ja sen eri muotoja. Lisäksi poh-dimme mainonnan ja julkaisun merkitystä markkinoinnissa sekä haastattelua yhtenä tutkimusmenetel-mänä. Lopussa käsittelemme julkaisumme työstämistä, jossa kerromme suunnittelusta ja aineiston ke-räämisestä. Kuvaamme julkaisun sisällön rakentamista sekä julkaisun ulkonäön tärkeyttä. Opinnäyte-työssämme on liitteenä valmis julkaisu.
Opinnäytetyössämme oli mukana useita aiheeseen liittyviä henkilöitä, joilta saimme tietoa ja kokemuksia. Suunnittelimme itse julkaisumme sisällön sekä rakenteen. Ulkoasun sekä taiton suunnitteli ja toteutti Mikkelin ammattikorkeakoulun markkinointisuunnittelija.
Julkaisumme lopullinen versio ei ollut vielä tullut painosta opinnäytetyömme valmistumisen aikana, joten emme päässeet seuraamaan, miten paljon julkaisumme herätti mielenkiintoa.
Mikkelin ammattikorkeakoulu ja Ravintola Talli sijaitsevat entisellä kasarmin alueella. Julkaisun sisällöstä oli tultava ilmi alueen historiaa, Ravintola Tallin nykytoimintaa sekä hahmottelua tulevaisuudesta. Työn tavoitteena oli saada julkaisusta helppolukuinen ja viihdyttävä, lähinnä asiakkaille suunnattu tiivis tietopaketti. Tavoitteena oli myös saada julkaisusta yksi markkinointiväline Ravintola Tallille. Sitä on tarkoitus jakaa Tallissa sekä erilaisissa tilaisuuksissa ja yritysvierailujen yhteydessä.
Opinnäytetyömme raportissa perehdymme tarkemmin työmme taustaan ja tavoitteisiin sekä kasarmin alueeseen ja Ravintola Talliin. Teoriaosassa käsittelemme markkinointia ja sen eri muotoja. Lisäksi poh-dimme mainonnan ja julkaisun merkitystä markkinoinnissa sekä haastattelua yhtenä tutkimusmenetel-mänä. Lopussa käsittelemme julkaisumme työstämistä, jossa kerromme suunnittelusta ja aineiston ke-räämisestä. Kuvaamme julkaisun sisällön rakentamista sekä julkaisun ulkonäön tärkeyttä. Opinnäyte-työssämme on liitteenä valmis julkaisu.
Opinnäytetyössämme oli mukana useita aiheeseen liittyviä henkilöitä, joilta saimme tietoa ja kokemuksia. Suunnittelimme itse julkaisumme sisällön sekä rakenteen. Ulkoasun sekä taiton suunnitteli ja toteutti Mikkelin ammattikorkeakoulun markkinointisuunnittelija.
Julkaisumme lopullinen versio ei ollut vielä tullut painosta opinnäytetyömme valmistumisen aikana, joten emme päässeet seuraamaan, miten paljon julkaisumme herätti mielenkiintoa.