Anttolanhovin yrityskuva
Leinonen, Terhi (2013)
Leinonen, Terhi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120420042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120420042
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli tutkia Anttolanhovin yrityskuvaa ja tunnettuutta. Anttolanhovi on Mikkelissä sijaitseva kuntoutus-, kokous-, juhla-, hotelli- ja ravintolapalveluja tarjoava yritys. Tutkimusongelmana on, millainen on Anttolanhovin yrityskuva ja tunnettuus sen järjestöasiakkaiden keskuudessa.
Yrityskuva ja mielikuvat ovat tekijöitä, joihin yritysten on kiinnitettävä huomiota. Alalla on paljon palvelutarjontaa ja keino erottautua kilpailijoista on yrityksestä muodostuneiden mielikuvien avulla. Selkeä mielikuva on yritykselle voimavara, joka vaikuttaa yrityksen menestystä muokkaaviin tekijöihin.
Käytin työssäni pääasiassa kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Avoimet kysymykset toivat tutkimukseeni myös laadullisen tutkimuksen piirteitä.
Tein opinnäytetyössäni kyselyn, jonka avulla selvitin, minkälainen on Anttolanhovin yrityskuva ja tunnettuus sen yritys- ja järjestöasiakkaiden keskuudessa. Lisäksi selvitin, kuinka yritys- ja järjestöasiakkaat saavat yhteyttä myyntipalveluun ja miten he haluaisivat, että heihin oltaisiin yhteydessä. Kysely suoritettiin internet-kyselynä ja se toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Linkki kyselyyn lähetettiin sähköpostilla Anttolanhovin yritys- ja järjestöasiakkaille Etelä-Savon sekä pääkaupunkiseudun alueella. Kyselyn vastausprosentti oli 46 %. Tutkimustulokset käsittelin SPSS for Windows-ohjelmalla sekä Excel 2010-ohjelmalla, joiden avulla laadin tuloksista jakaumataulukot ja kuvioita.
Tuloksista kävi ilmi, että Anttolanhoviin yhdistetään vahvasti viihtyisä ympäristö, tasokkaat majoitusvaihtoehdot, hyvä palvelu sekä ammattitaitoinen henkilökunta. Vastaajat arvostivat Anttolanhovin luotettavuutta sekä laadukkuutta ja monipuolista palvelutarjontaa. Kehittämisehdotuksina tulevaisuutta ajatellen nousi esiin jälkimarkkinoinnin lisääminen, ravintola- ja kokoustilojen kehittäminen sekä rakennusten ulkoilmeen kohentaminen.
Yrityskuva ja mielikuvat ovat tekijöitä, joihin yritysten on kiinnitettävä huomiota. Alalla on paljon palvelutarjontaa ja keino erottautua kilpailijoista on yrityksestä muodostuneiden mielikuvien avulla. Selkeä mielikuva on yritykselle voimavara, joka vaikuttaa yrityksen menestystä muokkaaviin tekijöihin.
Käytin työssäni pääasiassa kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Avoimet kysymykset toivat tutkimukseeni myös laadullisen tutkimuksen piirteitä.
Tein opinnäytetyössäni kyselyn, jonka avulla selvitin, minkälainen on Anttolanhovin yrityskuva ja tunnettuus sen yritys- ja järjestöasiakkaiden keskuudessa. Lisäksi selvitin, kuinka yritys- ja järjestöasiakkaat saavat yhteyttä myyntipalveluun ja miten he haluaisivat, että heihin oltaisiin yhteydessä. Kysely suoritettiin internet-kyselynä ja se toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Linkki kyselyyn lähetettiin sähköpostilla Anttolanhovin yritys- ja järjestöasiakkaille Etelä-Savon sekä pääkaupunkiseudun alueella. Kyselyn vastausprosentti oli 46 %. Tutkimustulokset käsittelin SPSS for Windows-ohjelmalla sekä Excel 2010-ohjelmalla, joiden avulla laadin tuloksista jakaumataulukot ja kuvioita.
Tuloksista kävi ilmi, että Anttolanhoviin yhdistetään vahvasti viihtyisä ympäristö, tasokkaat majoitusvaihtoehdot, hyvä palvelu sekä ammattitaitoinen henkilökunta. Vastaajat arvostivat Anttolanhovin luotettavuutta sekä laadukkuutta ja monipuolista palvelutarjontaa. Kehittämisehdotuksina tulevaisuutta ajatellen nousi esiin jälkimarkkinoinnin lisääminen, ravintola- ja kokoustilojen kehittäminen sekä rakennusten ulkoilmeen kohentaminen.