Ruskamaratonin sähköisen markkinoinnin kehittäminen
Syvänen, Laura (2013)
Syvänen, Laura
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618273
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618273
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni etsin lisää sähköisen markkinoinnin keinoja Levillä vuosittain järjestettävään Ruskamaratoniin. Tavoitteena oli saada uusia näkökulmia Ruskamaratoniin osallistuneilta henkilöiltä, ja sen perusteella kehittää tapahtuman sähköistä markkinointia. Vastaavaa opinnäytetyötä Ruskamaratonin sähköisestä markkinoinnista ei ole aikaisemmin tehty.
Opinnäytetyöni toteutin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Keräsin tutkimusaineiston kyselylomakkeella Ruskamaratonin kotisivuilla, etusivulle linkitetyllä linkillä. Toteutin kyselyn Ruskamaratonin osallistujille 1.-9.9.2013. Aineisto analysoitiin tilastollisella analysoinnilla jota jokaisen lukijan on helppo tulkita.
Tuloksista ilmeni, että osallistujat ovat olleet tyytyväisiä Ruskamaratonin sähköiseen markkinointiin, toisaalta tuli ilmi muun muassa kotisivujen tiedon puutteellisuus.
Tämän opinnäytetyön avulla sain tietoa Ruskamaratonin osallistujien mielipiteitä tapahtuman sähköisestä markkinoinnista sekä markkinoinnin kehittämisestä. Opinnäytetyön myötä Ruskamaratonin järjestäjien on mahdollista päivittää kotisivuja sekä kehittää muita markkinointikeinoja
Opinnäytetyöni toteutin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Keräsin tutkimusaineiston kyselylomakkeella Ruskamaratonin kotisivuilla, etusivulle linkitetyllä linkillä. Toteutin kyselyn Ruskamaratonin osallistujille 1.-9.9.2013. Aineisto analysoitiin tilastollisella analysoinnilla jota jokaisen lukijan on helppo tulkita.
Tuloksista ilmeni, että osallistujat ovat olleet tyytyväisiä Ruskamaratonin sähköiseen markkinointiin, toisaalta tuli ilmi muun muassa kotisivujen tiedon puutteellisuus.
Tämän opinnäytetyön avulla sain tietoa Ruskamaratonin osallistujien mielipiteitä tapahtuman sähköisestä markkinoinnista sekä markkinoinnin kehittämisestä. Opinnäytetyön myötä Ruskamaratonin järjestäjien on mahdollista päivittää kotisivuja sekä kehittää muita markkinointikeinoja