Verkkokaupan kehittäminen yrityksille
Veremenko, Dmitry (2013)
Veremenko, Dmitry
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013102116222
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013102116222
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on osoittaa, miten kohdeyritys voi luoda oman verkkokaupan, mikä puolestaan laajentaa ja parantaa yrityksen liiketoimintaa. Lisäksi tavoitteena on selvittää olemassa olevia Internet-teknologioita. Kohdeyritys on pieni yritys, joka myy tavaroita vähittäiskaupassa.
Verkkokaupan luomiseen välttämättömien teknologioiden ja ohjelmistojen valmistajat laativat yksityiskohtaiset käyttöohjeet tuotteilleen. Sen takia kyseinen opinnäytetyö ei ole ohje sivuston tekemiseen. Sen sijaan työ kuvaa vaihe vaiheelta verkkokaupan luomisprosessia. Lisäksi työ auttaa valitsemaan tärkeimmät teknologiat ja oleellisimmat toimintatavat, jotka tulee ottaa huomioon verkkokaupan luomisessa.
Maaliskuussa 2012 kohdeyrityksen verkkokauppa käynnistyi. Ja heti alkoi aktiivinen myynnin kasvu. Puolen vuoden aikana yrityksen liikevaihto kasvoi 60,5 %. Liikevoitto kasvoi 32 % ja syyskuussa 2012 liikevoitto oli 48 %. Verkkokaupan luominen on laajentanut asiakaskuntaa, koska verkkokaupan asiakaskunta ei rajoitu maantieteelliseen sijaintiin.
Verkkokaupan luomiseen välttämättömien teknologioiden ja ohjelmistojen valmistajat laativat yksityiskohtaiset käyttöohjeet tuotteilleen. Sen takia kyseinen opinnäytetyö ei ole ohje sivuston tekemiseen. Sen sijaan työ kuvaa vaihe vaiheelta verkkokaupan luomisprosessia. Lisäksi työ auttaa valitsemaan tärkeimmät teknologiat ja oleellisimmat toimintatavat, jotka tulee ottaa huomioon verkkokaupan luomisessa.
Maaliskuussa 2012 kohdeyrityksen verkkokauppa käynnistyi. Ja heti alkoi aktiivinen myynnin kasvu. Puolen vuoden aikana yrityksen liikevaihto kasvoi 60,5 %. Liikevoitto kasvoi 32 % ja syyskuussa 2012 liikevoitto oli 48 %. Verkkokaupan luominen on laajentanut asiakaskuntaa, koska verkkokaupan asiakaskunta ei rajoitu maantieteelliseen sijaintiin.