Kotkan kaupungin nuorisotyön palveluiden mainonnan vaikuttavuus
Karppanen, Anna (2013)
Karppanen, Anna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117617
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kotkan nuorisotyön palveluiden mainonnan vaikuttavuutta nuorten näkökulmasta. Tarkoituksena oli tuottaa tietoa siitä, mitä nuoret ajattelevat mainonnasta tällä hetkellä ja kuinka mainontaa voisi kehittää. Nuorten ajatuksia selvitettiin myös siitä, missä palveluita kannattaa mainostaa.
Tutkimus oli tärkeää, sillä mahdollisimman monien nuorten toivotaan löytävän nuorisotyön palvelujen pariin.
Tutkimus oli laadullinen, ja aineistonkeruumenetelmänä toimi pääasiassa avoimia kysymyksiä sisältävä kyselylomake. Kysymykset koskivat kahta erilaista nuorisotyön yksikön mainosta sekä mainontaa yleensä. Kysymyksiin vastasivat yhden kotkalaisen yläkoulun yhden yhdeksännen luokan oppilaat.
Tutkimustulokset osoittivat, ettei nuorisotyön yksikön mainonta ole juuri nyt kovin vaikuttavaa. Tutkimuksen mukaan mainosten tulisi sisältää enemmän tietoa ja olla selkeämpiä ja näyttävämpiä. Nuorisotyön palveluita tulisi mainostaa etenkin Facebook-sivuilla.
Tutkimus oli tärkeää, sillä mahdollisimman monien nuorten toivotaan löytävän nuorisotyön palvelujen pariin.
Tutkimus oli laadullinen, ja aineistonkeruumenetelmänä toimi pääasiassa avoimia kysymyksiä sisältävä kyselylomake. Kysymykset koskivat kahta erilaista nuorisotyön yksikön mainosta sekä mainontaa yleensä. Kysymyksiin vastasivat yhden kotkalaisen yläkoulun yhden yhdeksännen luokan oppilaat.
Tutkimustulokset osoittivat, ettei nuorisotyön yksikön mainonta ole juuri nyt kovin vaikuttavaa. Tutkimuksen mukaan mainosten tulisi sisältää enemmän tietoa ja olla selkeämpiä ja näyttävämpiä. Nuorisotyön palveluita tulisi mainostaa etenkin Facebook-sivuilla.