Tapahtuman järjestäminen : Ohje Reebokin tapahtumien järjestämiseen
Ryyli, Jani (2013)
Ryyli, Jani
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110916781
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110916781
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli tehdä ohje Reebokin tapahtumiin. Reebok järjesti esimerkkitapahtuman. Esimerkkitapahtuman avulla laadittiin Reebokille tapahtuma ohje, jota voi hyödyntää myös muissa Reebokin tapahtumissa. Tavoite oli saada selkeä ja helppo ohje, jolla saadaan tapahtuma järjestettyä. Reebok on pieni yhtiö, joka myy jääurheilutuotteita ja työllistää Suomessa noin seitsemänkymmentä työntekijää. Opinnäytetyön tehtiin toimeksiantona Reebok-CCM Hockey Oy:lle.
Tämä työ on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä siten, että tapahtuma järjestettiin ensin ja opinnäytetyö tehtiin sen jälkeen tapahtuman havaintojen pohjalta. Käytännön osuus työssä tehtiin 10.3.2013 pidetyssä hyväntekeväisyysottelussa Sipoossa. Teoreettiseen viitekehykseen käytin projektinhallinnan- tapahtumanjärjestämisen-, sekä markkinoinnin lähdekirjallisuudesta. Keskeisenä osana oli tapahtumanjärjestäminen ja toteutus. Työ käsittelee projektinhallintaa, tapahtuman järjestämistä sekä markkinointia.
Työn tuloksena Reebok sai ohjeet tapahtumien järjestämistä varten. Ohjeet tehtiin työn liitteeksi. Esimerkkitapahtuman perusteella Reebok tarvitsi ohjeet tapahtuman järjestämiseen. Työn tekeminen tapahtuman jälkeen toi esille seikkoja, joita ei osattu ottaa huomioon esimerkkitapahtumassa. Johtopäätöksenä voi todeta, että tapahtuman järjestäminen on monivaiheinen prosessi. Suunnitteluun ja järjestämiseen kannattaa varata aikaa ja ohjeet helpottavat tapahtuman järjestämistä. Erityisen tärkeää on keskittyä valmistaviin toimenpiteisiin ennen tapahtumaa.
Tämä työ on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä siten, että tapahtuma järjestettiin ensin ja opinnäytetyö tehtiin sen jälkeen tapahtuman havaintojen pohjalta. Käytännön osuus työssä tehtiin 10.3.2013 pidetyssä hyväntekeväisyysottelussa Sipoossa. Teoreettiseen viitekehykseen käytin projektinhallinnan- tapahtumanjärjestämisen-, sekä markkinoinnin lähdekirjallisuudesta. Keskeisenä osana oli tapahtumanjärjestäminen ja toteutus. Työ käsittelee projektinhallintaa, tapahtuman järjestämistä sekä markkinointia.
Työn tuloksena Reebok sai ohjeet tapahtumien järjestämistä varten. Ohjeet tehtiin työn liitteeksi. Esimerkkitapahtuman perusteella Reebok tarvitsi ohjeet tapahtuman järjestämiseen. Työn tekeminen tapahtuman jälkeen toi esille seikkoja, joita ei osattu ottaa huomioon esimerkkitapahtumassa. Johtopäätöksenä voi todeta, että tapahtuman järjestäminen on monivaiheinen prosessi. Suunnitteluun ja järjestämiseen kannattaa varata aikaa ja ohjeet helpottavat tapahtuman järjestämistä. Erityisen tärkeää on keskittyä valmistaviin toimenpiteisiin ennen tapahtumaa.