SEMINAR FOR SPORT BUSINESS MANAGEMENT -TAPAHTUMAN ASIAKASTYYTYVÄISYYS
Välikangas, Jenni (2013)
Välikangas, Jenni
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013091315284
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013091315284
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyys ja siihen vaikuttavat tekijät sekä palvelu ja sen laatu.
Tutkimustehtävänä oli kyselytutkimuksen avulla selvittää kävijöiden tyytyväisyys Seminar for sport
business management -tapahtumaan. Tapahtuma järjestettiin Jyväskylän ammattikorkeakoulun
pääkampuksella 22.4.2013. Tapahtuma oli suunnattu ensisijaisesti urheiluseuratoimijoille,
urheilujärjestöille ja urheilijoille. Näiden lisäksi kohderyhmään kuului myös manageroinnin,
liiketoiminnan, liikunnan ja liikuntatieteen opiskelijat sekä liikunta-alan tutkijat. Toimeksiantajana
opinnäytetyölle toimi Sport Business School Finland. Tapahtuman toteuttajana toimi Music and
media management-koulutusohjelma.
Tutkimusotteena käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, koska se soveltui hyvin
tutkimukseen, jossa pyrittiin saamaan mahdollisimman suurelta joukolta näkemyksiä tapahtumaan
jatkoa ajatellen. Työ toteutettiin kyselytutkimuksena kyseisenä tapahtumapäivänä. Kysely liitettiin
yhdeksi osaksi seminaarikansioon, joka jaettiin kaikille tapahtumaan osallistuneille. Tapahtuman
tauolla kyselyyn oli mahdollisuus vastata myös sähköisesti. Kyselyyn vastasi 84 henkilöä ja
kysymykset käsittelivät sekä tapahtuman järjestelyihin että sen sisältöön liittyviä kysymyksiä.
Tuloksista kävi ilmi, että tapahtuma oli kokonaisuudessaan melko hyvin onnistunut. Puhujiin ja
heidän käsittelemiin aiheisiin oltiin tyytyväisiä kuten myös tapahtuman järjestelyihin. Kävijöillä oli
mahdollisuus mainita kehittämisehdotuksia, jotta tulevaisuuden tapahtumista saataisiin vielä
parempia. Kehittämis- ja parannusehdotuksia tuli runsaasti. Osa näistä liittyi esiintyjiin ja heidän
esitysten sisältöön ja osa taas tapahtuman järjestelyihin, kuten ilmoittautumiseen ja
kahvitarjoiluun.
Tutkimustehtävänä oli kyselytutkimuksen avulla selvittää kävijöiden tyytyväisyys Seminar for sport
business management -tapahtumaan. Tapahtuma järjestettiin Jyväskylän ammattikorkeakoulun
pääkampuksella 22.4.2013. Tapahtuma oli suunnattu ensisijaisesti urheiluseuratoimijoille,
urheilujärjestöille ja urheilijoille. Näiden lisäksi kohderyhmään kuului myös manageroinnin,
liiketoiminnan, liikunnan ja liikuntatieteen opiskelijat sekä liikunta-alan tutkijat. Toimeksiantajana
opinnäytetyölle toimi Sport Business School Finland. Tapahtuman toteuttajana toimi Music and
media management-koulutusohjelma.
Tutkimusotteena käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, koska se soveltui hyvin
tutkimukseen, jossa pyrittiin saamaan mahdollisimman suurelta joukolta näkemyksiä tapahtumaan
jatkoa ajatellen. Työ toteutettiin kyselytutkimuksena kyseisenä tapahtumapäivänä. Kysely liitettiin
yhdeksi osaksi seminaarikansioon, joka jaettiin kaikille tapahtumaan osallistuneille. Tapahtuman
tauolla kyselyyn oli mahdollisuus vastata myös sähköisesti. Kyselyyn vastasi 84 henkilöä ja
kysymykset käsittelivät sekä tapahtuman järjestelyihin että sen sisältöön liittyviä kysymyksiä.
Tuloksista kävi ilmi, että tapahtuma oli kokonaisuudessaan melko hyvin onnistunut. Puhujiin ja
heidän käsittelemiin aiheisiin oltiin tyytyväisiä kuten myös tapahtuman järjestelyihin. Kävijöillä oli
mahdollisuus mainita kehittämisehdotuksia, jotta tulevaisuuden tapahtumista saataisiin vielä
parempia. Kehittämis- ja parannusehdotuksia tuli runsaasti. Osa näistä liittyi esiintyjiin ja heidän
esitysten sisältöön ja osa taas tapahtuman järjestelyihin, kuten ilmoittautumiseen ja
kahvitarjoiluun.