Marketing communication tools and media selection for company X
Siitari, Ilpo (2013)
Siitari, Ilpo
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013090214924
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013090214924
Tiivistelmä
Opinnäytetyö antaa yleisnäkymän jahtien ja huviveneiden maalien ja suoja-aineiden markkinoille Venäjällä. Opinnäytetyö arvioi eri markkinointitoimien tehokkuutta Venäjällä, keskittyen erityisesti suureen kaupunkiin. Yrityksen kohderyhmänä ovat erityisesti yksityiset loppukäyttäjät ja pienvenetelakat.
Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella mahdollisia markkinointikeinoja rajalliset resurssit omaavan kohdeyrityksen näkökulmasta, kohdeyrityksen tuodessa uuden tuotelinjian Venäjän markkinoille. Toinen tutkimuksen päätavoite oli arvioida markkinoilletulon kannattavuutta.
Tutkimus toteutettiin kirjoittajan perusharjoittelun ja syventävän harjoittelun aikana kohdeyrityksessä, ja siksi tutkimus perustuu suurelta osin havaintoihin, keskusteluihin ja muihin huomioihin markkinoiden toiminnasta. Tutkimus toteutettiin pääsääntöisesti kirjoituspöytätutkimuksena. Tiedonkeruu osoittautui haasteelliseksi, sillä markkinat ovat toistaiseksi lähes olemattomat, ja siksi luotettavan tiedon saaminen oli hankalaa.
Tutkimus osoitti markkinoiden potentiaalin ja asiakaskunnan olevan kasvussa. Tutkimuksen tulos oli, että yrityksen tulisi keskittyä huvijahtien korjaustelakoihin ja lähestyä niitä suoramarkkinoinnilla. Yrityksen tulisi kehittää markkinointipaketti suoramarkkinoinnin toimintojen tueksi.
Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella mahdollisia markkinointikeinoja rajalliset resurssit omaavan kohdeyrityksen näkökulmasta, kohdeyrityksen tuodessa uuden tuotelinjian Venäjän markkinoille. Toinen tutkimuksen päätavoite oli arvioida markkinoilletulon kannattavuutta.
Tutkimus toteutettiin kirjoittajan perusharjoittelun ja syventävän harjoittelun aikana kohdeyrityksessä, ja siksi tutkimus perustuu suurelta osin havaintoihin, keskusteluihin ja muihin huomioihin markkinoiden toiminnasta. Tutkimus toteutettiin pääsääntöisesti kirjoituspöytätutkimuksena. Tiedonkeruu osoittautui haasteelliseksi, sillä markkinat ovat toistaiseksi lähes olemattomat, ja siksi luotettavan tiedon saaminen oli hankalaa.
Tutkimus osoitti markkinoiden potentiaalin ja asiakaskunnan olevan kasvussa. Tutkimuksen tulos oli, että yrityksen tulisi keskittyä huvijahtien korjaustelakoihin ja lähestyä niitä suoramarkkinoinnilla. Yrityksen tulisi kehittää markkinointipaketti suoramarkkinoinnin toimintojen tueksi.