Myynnin seuranta pankissa
Ruokosalmi, Marie (2009)
Ruokosalmi, Marie
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912036973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912036973
Tiivistelmä
Pankkityö on vuosien varrella muuttunut. Palvelutyöstä on tullut enemmän myyntityötä. Sen myötä myös esimiehen rooli on muuttunut. Esimiehestä on tullut myynnin johtaja. Nykypäivänä esimiehen tehtävä on johtaa ja valmentaa pankkitoimihenkilöitä myymään palveluita niin, että saavutettaisiin mahdollisimman hyvät myyntitulokset.
Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi osa-alueita, jotka kuuluvat myynninseurantaan. Tutkimuksen tarkoituksena on ollut löytää kehitysehdotuksia tavoitteiden seurannalle ja tutkia, miten eri tavoin myyntiä voidaan seurata.
Case-yrityksessä on tutkittu miten seurannan osa-alueet toteutuvat ja tarkoituksena on ollut kehittää entistä toimivampi raporttimalli henkilötason tuloksiin. Sen avulla esimiehen on entistä helpompi seurata alaistensa tulosten kehitystä. Tutkimusmenetelmänä on käytetty kvalitatiivista tutkimusta eli laadullista tutkimusta.
Tutkimus koostuu kyselystä henkilökunnalle ja esimiehen haastattelusta.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että myynnin seuranta ei ole vain lukuja taulukossa, vaan aktiivista vuorovaikutusta esimiehen ja alaisen välillä päämääränä numeeriset tavoitteet.
Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi osa-alueita, jotka kuuluvat myynninseurantaan. Tutkimuksen tarkoituksena on ollut löytää kehitysehdotuksia tavoitteiden seurannalle ja tutkia, miten eri tavoin myyntiä voidaan seurata.
Case-yrityksessä on tutkittu miten seurannan osa-alueet toteutuvat ja tarkoituksena on ollut kehittää entistä toimivampi raporttimalli henkilötason tuloksiin. Sen avulla esimiehen on entistä helpompi seurata alaistensa tulosten kehitystä. Tutkimusmenetelmänä on käytetty kvalitatiivista tutkimusta eli laadullista tutkimusta.
Tutkimus koostuu kyselystä henkilökunnalle ja esimiehen haastattelusta.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että myynnin seuranta ei ole vain lukuja taulukossa, vaan aktiivista vuorovaikutusta esimiehen ja alaisen välillä päämääränä numeeriset tavoitteet.