Bloggar som marknadsföringskanal : Hur kan en kulturproducent använda sig av bloggmarknadsföring
Sundell, Susan (2013)
Sundell, Susan
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061914387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061914387
Tiivistelmä
Att undersöka hur bloggläsare påverkas av marknadsföring som sker via bloggar i olika former.
Vilken typ av bloggmarknadsföring tilltalar läsarna mest och vilka känslor och åsikter det väcker.
Hur kan en kulturproducent använda sig av den informationen när det kommer till bloggmarknadsföring.
Då bloggmarknadsföring blivit mer allmänt var syftet att få klara riktlinjer för framgångsrik bloggmarknadsföring för en kulturproducent.
Vilken typ av bloggmarknadsföring tilltalar läsarna mest och vilka känslor och åsikter det väcker.
Hur kan en kulturproducent använda sig av den informationen när det kommer till bloggmarknadsföring.
Då bloggmarknadsföring blivit mer allmänt var syftet att få klara riktlinjer för framgångsrik bloggmarknadsföring för en kulturproducent.