The factors affecting to the functionality and cosiness of the tent in Jyväskylä Festival
Tietäväinen, Maarit (2013)
Tietäväinen, Maarit
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061113774
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061113774
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitkä ominaisuudet vaikuttavat Jyväskylän Kesän päätapahtumapaikka Teltan toiminnallisuuteen ja viihtyisyyteen sekä parantaa niitä. Tutkimus toteutettiin tekemällä asiakaskysely kävijöiden odotuksista liittyen Teltan viihtyvyyteen ja toiminnallisuuteen.
Tutkimuksessa käytettiin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, ja metodina oli asiakaskysely. Kysely lähetettiin jo Jyväskylän kesässä vierailleille ihmisille uutiskirjeen mukana, ja kyselyä pidettiin Facebookissa Jyväskylän Kesän omalla sivulla. Kysely lähetettiin uutiskirjeen mukana noin 3000 ihmiselle Facebookissa olleen kyselyn lisäksi. Se, että kysely oli avoinna myös Facebookissa vaikeuttaa todellisen määrän arviointia, kuinka monelle kysely on lähetetty. Jyväskylän Kesän Facebookissa on tykkääjiä 1136, mutta on hankala arvioida kuinka moni on vieraillut sivustolla kyselyn aukioloaikana. Kyselyyn saatiin vastauksia suhteellisen vähän, mutta tuloksista saatiin irti hyviä ideoita viihtyvyyden ja toiminnallisuuden kannalta ja niitä käytettiin hyväksi tapahtuman suunnittelussa. Vastaus prosenttia on hankala arvioida, kyselyn jakelukanavien takia. Tutkimus osoitti että ihmiset ovat suhteellisen samaa mieltä asioista, jotka vaikuttavat viihtyvyyteen ja toiminnallisuuteen Teltassa
Tuloksien avulla Jyväskylän Kesä voi kehittää Teltan viihtyisyyttä sekä toiminnallisuutta ja näin saada tyytyväisempiä kävijöitä.
Tutkimuksessa käytettiin sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, ja metodina oli asiakaskysely. Kysely lähetettiin jo Jyväskylän kesässä vierailleille ihmisille uutiskirjeen mukana, ja kyselyä pidettiin Facebookissa Jyväskylän Kesän omalla sivulla. Kysely lähetettiin uutiskirjeen mukana noin 3000 ihmiselle Facebookissa olleen kyselyn lisäksi. Se, että kysely oli avoinna myös Facebookissa vaikeuttaa todellisen määrän arviointia, kuinka monelle kysely on lähetetty. Jyväskylän Kesän Facebookissa on tykkääjiä 1136, mutta on hankala arvioida kuinka moni on vieraillut sivustolla kyselyn aukioloaikana. Kyselyyn saatiin vastauksia suhteellisen vähän, mutta tuloksista saatiin irti hyviä ideoita viihtyvyyden ja toiminnallisuuden kannalta ja niitä käytettiin hyväksi tapahtuman suunnittelussa. Vastaus prosenttia on hankala arvioida, kyselyn jakelukanavien takia. Tutkimus osoitti että ihmiset ovat suhteellisen samaa mieltä asioista, jotka vaikuttavat viihtyvyyteen ja toiminnallisuuteen Teltassa
Tuloksien avulla Jyväskylän Kesä voi kehittää Teltan viihtyisyyttä sekä toiminnallisuutta ja näin saada tyytyväisempiä kävijöitä.