Jatkopolut Oy:n ammatillisen tukihenkilötoiminnan asiakastyytyväisyys 2012
Ritanen-Taskinen, Milla (2013)
Ritanen-Taskinen, Milla
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412779
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060412779
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää Jatkopolut Oy:n ammatillisen tukihenkilötoiminnan asiakastyytyväisyyttä. Pääkohtina tutkimuksessa haluttiin selvittää asiakkaiden tarpeiden ja yrityksen toiminnan kohtaamista sekä asiakkaiden tarvetta eri toiminnoille. Tutkimuksessa selvitettiin myös asiakkaiden tyytyväisyyttä työntekijöiden toimintaa kohtaan. Tilaajana toimi Jatkopolut Oy. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa Jatkopolut Oy:lle asiakastyytyväisyyslomake, jota voitaisiin käyttää tulevaisuudessa vuosittain tehtävässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa sekä saada vertailupohjaa tuleville asiakastyytyväisyystutkimuksille.
Asiakastyytyväisyyskyselylomake laadittiin yhdessä Jatkopolut Oy:n vastaavan ohjaajan Sanna Nyyssösen kanssa. Asiakastyytyväisyyslomake toimitettiin kaikille 200:lle ammatillisen tukihenkilötoiminnan asiakkaalle työntekijöiden toimesta. Mukaan liitettiin saatekirje sekä palautuskuori postimerkkeineen ja palautusosoitteineen. Lomakkeita palautui 67, joista 6 jätettiin tutkimusaineiston ulkopuolelle puuttuvien perustietojen vuoksi.
Tutkimuksen tulosten mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä Jatkopolut Oy:n ammatilliseen tukihenkilötoimintaan. Toiminta vastasi asiakkaiden tarpeisiin hyvin ja toiminta koettiin tarpeelliseksi. Työntekijöiden toimintaan oltiin yleisesti tyytyväisiä. Eniten tyytymättömyyttä yleisesti esiintyi yli 12-vuotiailla pojilla. Olennaisimmaksi kehittämiskohteeksi tulosten perusteella nousi tämän ikäluokan toiminnan monipuolisuus ja ryhmätoimintojen määrä.
Asiakastyytyväisyyskyselylomake laadittiin yhdessä Jatkopolut Oy:n vastaavan ohjaajan Sanna Nyyssösen kanssa. Asiakastyytyväisyyslomake toimitettiin kaikille 200:lle ammatillisen tukihenkilötoiminnan asiakkaalle työntekijöiden toimesta. Mukaan liitettiin saatekirje sekä palautuskuori postimerkkeineen ja palautusosoitteineen. Lomakkeita palautui 67, joista 6 jätettiin tutkimusaineiston ulkopuolelle puuttuvien perustietojen vuoksi.
Tutkimuksen tulosten mukaan asiakkaat olivat tyytyväisiä Jatkopolut Oy:n ammatilliseen tukihenkilötoimintaan. Toiminta vastasi asiakkaiden tarpeisiin hyvin ja toiminta koettiin tarpeelliseksi. Työntekijöiden toimintaan oltiin yleisesti tyytyväisiä. Eniten tyytymättömyyttä yleisesti esiintyi yli 12-vuotiailla pojilla. Olennaisimmaksi kehittämiskohteeksi tulosten perusteella nousi tämän ikäluokan toiminnan monipuolisuus ja ryhmätoimintojen määrä.