Pakkausten yhdenmukaistaminen myymälä Oppipuodissa : Asiakastyytyväisyystutkimus keväällä 2013
Hauhtonen, Sari (2013)
Hauhtonen, Sari
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410662
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410662
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kehittämisehdotuksia Oulun seudun am-mattiopistossa toimivassa myymälä Oppipuodissa myytävien tuotteiden pakkausten yh-denmukaiseen käyttämiseen sekä valmistettavien tuotteiden pakkaamiseen. Myymälä Oppipuotiin valmistavat tuotteita palvelualan opiskelijat ja jokaisella koulutusalalla on ollut omat tapansa pakata ja etiketöidä tuotteita. Käytäntö on ollut aika kirjavaa, ja tavoit-teena on kuitenkin, että tuotteet olisivat laadukkaita ja asianmukaisesti pakattuja ja etike-töityjä sekä asiakkaille helposti luettavia ja kuljetettavia.
Tutkimuksessani käytin asiakaskyselylomaketta, jossa oli kahdeksan kysymystä. Näiden avulla halusin kartoittaa ja saada selville asiakkaiden tyytyväisyyttä tuotteiden pakkauk-siin ja tuoteselosteisiin. Tutkimuksen tavoitteena oli myös saada asiakkailta kehittämis- ja parantamisehdotuksia pakkausten kehittämiseen.
Asiakaskyselytutkimuksessa selvisi, että asiakkaat olivat kohtalaisen tyytyväisiä valmis-tettavien tuotteiden pakkauksiin. Sain asiakkailta paljon hyviä kehittämisehdotuksia tuot-teiden pakkauksiin liittyviin asioihin.
Tutkimuksessani käytin asiakaskyselylomaketta, jossa oli kahdeksan kysymystä. Näiden avulla halusin kartoittaa ja saada selville asiakkaiden tyytyväisyyttä tuotteiden pakkauk-siin ja tuoteselosteisiin. Tutkimuksen tavoitteena oli myös saada asiakkailta kehittämis- ja parantamisehdotuksia pakkausten kehittämiseen.
Asiakaskyselytutkimuksessa selvisi, että asiakkaat olivat kohtalaisen tyytyväisiä valmis-tettavien tuotteiden pakkauksiin. Sain asiakkailta paljon hyviä kehittämisehdotuksia tuot-teiden pakkauksiin liittyviin asioihin.