Asiakastyytyväisyystutkimus Autotalo Hartikaisen Kuopion huoltopalvelulle
Partanen, Mikko; Poutiainen, Jussi (2013)
Partanen, Mikko
Poutiainen, Jussi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112040
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakastyytyväisyystutkimus Autotalo Hartikaisen Kuopion yksikön huoltopalvelulle. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa tietoa Kuopion Autotalo Hartikaiselle huollon asiakastyytyväisyydestä ja palvelun laadusta. Tutkimuskysymyksenä oli kuinka tyytyväisiä Autotalo Hartikaisen Kuopion yksikön huollon asiakkaat ovat saamaansa palveluun.
Tutkimus toteutettiin survey-markkinointitutkimuksena. Tulokset kerättiin Kuopion yksikön huollon asiakkaille jaettavilla kyselylomakkeilla. Kyselyn yhteydessä suoritettiin 300 euron lahjakortin arvonta Autotalo Hartikaiseen. Tällä pyrittiin saamaan parempi vastausprosentti. Kyselylomakkeita jaettiin 50 asiakkaalle, joista vastauksia saatiin 25 kappaletta.
Asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta voitiin todeta, että Autotalo Hartikainen Oy:n huollon asiakkaat ovat pääasiassa erittäin tyytyväisiä huollon tarjoamien palveluiden laatuun. Kaikki kyselyyn vastaajista olivat olleet joko erittäin tyytyväisiä tai melko tyytyväisiä asiakaspalveluun. Avoimen palautteen perusteella palvelun hinta oli hieman liian korkea.
Vastausten määrän ollessa suhteellisen alhainen, ei tutkimustuloksia voida täysin yleistää. Vastauksia tuli kuitenkin niin paljon, että voidaan asiakastyytyväisyyden voidaan todeta olevan hyvällä tasolla. Saaduilla tutkimustuloksilla Autotalo Hartikainen pystyy kehittämään palvelun laatuaan ja sitä kautta asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimus toteutettiin survey-markkinointitutkimuksena. Tulokset kerättiin Kuopion yksikön huollon asiakkaille jaettavilla kyselylomakkeilla. Kyselyn yhteydessä suoritettiin 300 euron lahjakortin arvonta Autotalo Hartikaiseen. Tällä pyrittiin saamaan parempi vastausprosentti. Kyselylomakkeita jaettiin 50 asiakkaalle, joista vastauksia saatiin 25 kappaletta.
Asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta voitiin todeta, että Autotalo Hartikainen Oy:n huollon asiakkaat ovat pääasiassa erittäin tyytyväisiä huollon tarjoamien palveluiden laatuun. Kaikki kyselyyn vastaajista olivat olleet joko erittäin tyytyväisiä tai melko tyytyväisiä asiakaspalveluun. Avoimen palautteen perusteella palvelun hinta oli hieman liian korkea.
Vastausten määrän ollessa suhteellisen alhainen, ei tutkimustuloksia voida täysin yleistää. Vastauksia tuli kuitenkin niin paljon, että voidaan asiakastyytyväisyyden voidaan todeta olevan hyvällä tasolla. Saaduilla tutkimustuloksilla Autotalo Hartikainen pystyy kehittämään palvelun laatuaan ja sitä kautta asiakastyytyväisyyttä.