Decision-making process of internationalization : Canadian water heater markets
Moncada, Atloc (2013)
Moncada, Atloc
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305097464
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305097464
Tiivistelmä
Energia tehokkaat vedenlämmitys ratkaisut ovat yleistymässä maailmanlaajuisesti kovaa vauhtia. Kasvava tietoisuus tuotteiden saatavuudesta ja toiminnallisuudesta, sekä alan viime vuosien teknologiset kehitykset ja kohtuullisempi hintataso ovat edes auttaneet tätä ilmiötä. Tämä kehitys on tuonut uusia mahdollisuuksia erityisesti Pohjois-Amerikan markkinoilla pienille ja keskisuurille yrityksille.
Tutkimustyön tavoitteena on selvittää tarjoaako Kanadan vedenlämmitin markkinat mahdollisuuksia case-yrityksen tankittomille vedenlämmitin tuotteille, ja täten tuoda tarvittavat välineet kansainväliseen päätöksenteko prosessiin. Tutkimus tuo tietoa Kanadan markkinoiden erikoisvaatimuksista ja piirteistä, vedenlämmitin markkinoiden potentiaalisuudesta, kilpailutilanteesta, sekä analyysin sopivimmasta operaatiomuodosta case-yritykselle.
Lähestymistapa tutkimustyöhön on induktiivinen, käyttäen laadullista tiedon keruumenetelmää. Materiaali teoriittiseen viitekehykseen on koottu pääsääntöisesti julkaistuista artikkeleista ja kirjallisuudesta, kun taas empiirinen osa kokoaa tietoa haastatteluista ja muista julkaistuista lähteistä, kuten Internetistä, artikkeleista ja virallisista hallituksen lähteistä.
Teoriittinen viitekehys asettaa pohjan kansainvälistymisen päätöksenteko prosessille ja sen arvioinnille. Empiirinen osuus koostuu case-yrityksen sisäisen valmiuden analyysista kansainvälistymiselle uusille markkinoille, tutkimuksen Kanadan markkinapotentiaalisuudesta ja niiden erityispiirteistä, sekä operaatiomuotostrategian valinnasta.
Johtopäätöksinä kirjoittaja huomaa Kanadan vedenlämmitin markkinoiden omaavan mahdollisuuksia case-yrityksen tuotteille. Kuitenkin, jotta tämä mahdollisuus voitaisiin hyödyntää, tulee tietyt markkinoiden erikoispiirteet ja vaatimukset täyttää jotta markkinoille tulo olisi onnistunut.
Tutkimustyön tavoitteena on selvittää tarjoaako Kanadan vedenlämmitin markkinat mahdollisuuksia case-yrityksen tankittomille vedenlämmitin tuotteille, ja täten tuoda tarvittavat välineet kansainväliseen päätöksenteko prosessiin. Tutkimus tuo tietoa Kanadan markkinoiden erikoisvaatimuksista ja piirteistä, vedenlämmitin markkinoiden potentiaalisuudesta, kilpailutilanteesta, sekä analyysin sopivimmasta operaatiomuodosta case-yritykselle.
Lähestymistapa tutkimustyöhön on induktiivinen, käyttäen laadullista tiedon keruumenetelmää. Materiaali teoriittiseen viitekehykseen on koottu pääsääntöisesti julkaistuista artikkeleista ja kirjallisuudesta, kun taas empiirinen osa kokoaa tietoa haastatteluista ja muista julkaistuista lähteistä, kuten Internetistä, artikkeleista ja virallisista hallituksen lähteistä.
Teoriittinen viitekehys asettaa pohjan kansainvälistymisen päätöksenteko prosessille ja sen arvioinnille. Empiirinen osuus koostuu case-yrityksen sisäisen valmiuden analyysista kansainvälistymiselle uusille markkinoille, tutkimuksen Kanadan markkinapotentiaalisuudesta ja niiden erityispiirteistä, sekä operaatiomuotostrategian valinnasta.
Johtopäätöksinä kirjoittaja huomaa Kanadan vedenlämmitin markkinoiden omaavan mahdollisuuksia case-yrityksen tuotteille. Kuitenkin, jotta tämä mahdollisuus voitaisiin hyödyntää, tulee tietyt markkinoiden erikoispiirteet ja vaatimukset täyttää jotta markkinoille tulo olisi onnistunut.