Kyselytutkimus Kodin Kukat Oy:n uudistetusta verkkokauppasivustosta
Kiri, Aino (2013)
Kiri, Aino
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305076959
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305076959
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä Kodin Kukat Oy:n verkkokauppasivuston käyttäjät ovat vastikään uudistettuun sivustoon. Tutkimuksen teoriaosuus tehtiin alkuvuodesta 2012 ja itse tutkimus toteutettiin vuoden 2013 maa-liskuussa.
Teoriaosuudessa käsitellään tutkimuksen aiheen kannalta olennaisia asioita, kuten verkkokauppaa, verkkoviestintää ja asiakastyytyväisyyttä. Itse tutkimuksen tyypiksi valittiin kvantitatiivinen kokonaistutkimus. Tutkimus tehtiin internet-kyselynä ZEF-kyselyohjelman avulla, ja sen tulokset analysoitiin ohjelman antaman raportin tietojen pohjalta. Yritykselle tehtiin yhteenveto kyselyn sanallisista vastauksista.
Tutkimus osoitti, että Kodin Kukkien verkkosivujen uudistus on onnistunut ja käyttä-jät ovat pääosin tyytyväisiä sivuston ulkoasuun, käytettävyyteen ja muihin ominai-suuksiin muutamaa ilmi tullutta kehityskohdetta lukuun ottamatta. Yksittäiset paran-nusehdotuksetkin olivat yritykselle arvokasta palautetta.
Teoriaosuudessa käsitellään tutkimuksen aiheen kannalta olennaisia asioita, kuten verkkokauppaa, verkkoviestintää ja asiakastyytyväisyyttä. Itse tutkimuksen tyypiksi valittiin kvantitatiivinen kokonaistutkimus. Tutkimus tehtiin internet-kyselynä ZEF-kyselyohjelman avulla, ja sen tulokset analysoitiin ohjelman antaman raportin tietojen pohjalta. Yritykselle tehtiin yhteenveto kyselyn sanallisista vastauksista.
Tutkimus osoitti, että Kodin Kukkien verkkosivujen uudistus on onnistunut ja käyttä-jät ovat pääosin tyytyväisiä sivuston ulkoasuun, käytettävyyteen ja muihin ominai-suuksiin muutamaa ilmi tullutta kehityskohdetta lukuun ottamatta. Yksittäiset paran-nusehdotuksetkin olivat yritykselle arvokasta palautetta.