Asiakastyytyväisyystutkimus: Huvipuisto Wasalandia Oy
Keski-Kasari, Tiina (2009)
Keski-Kasari, Tiina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200910275163
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200910275163
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkastelee asiakastyytyväisyyttä huvipuisto Wasalandiassa. Tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden mielipiteet ja tyytyväisyys huvipuiston laitteisiin sekä palveluihin. Vertailin työssäni heinäkuiden 2008 ja 2009 palautteita, jolloin saataisiin selville, onko Wasalandia kehittynyt oikeaan suuntaan. Vertailun halusin tehdä sen vuoksi, että muun muassa Wasalandian ravintolapalveluita kehitettiin kaudelle 2009. Käytettävissä olivat asiakkaiden täyttämät asiakaspalaute-lomakkeet, joita asiakkaat olivat täyttäneet puiston palautepisteissä. Työni teoriaosa käsittelee muun muassa matkailua, asiakaspalvelua ja asiakastyy-tyväisyyttä sekä laatua. Teoriaosassa on myös Wasalandian yritysesittely. Tutkimuksen empiirinen osa tarkastelee tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä. Tulokset osoittavat, että Wasalandian kehitys ravintolapalveluiden suhteen on mennyt alaspäin ja asiakkaat ovat edelleen tyytymättömiä ravintolapalveluihin. Kehitettävää löytyy myös siisteydessä, sisäänpääsymaksun kalleudessa ja laitevalikoimassa.