Markkinointitutkimus Entisöinti ja Erikoismaalaus Ajanpatinalle ja Verhoomo Jouhevalle
Viantie, Lauri (2013)
Viantie, Lauri
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025798
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025798
Tiivistelmä
Tämä markkinointitutkimus on tehty metsä- ja puutalouden markkinoinnin opinnäyte-työnä. Opinnäytetyön tarkoituksena on ollut selvittää Entisöinti ja Erikoismaalaus Ajanpatinan ja Verhoomo Jouhevan asiakastyytyväisyyttä, kiinnostavuutta sekä tun-nettavuutta.
Työn kirjallisuusosiossa perehdytään markkinointitutkimuksen teoriaan ja tekemisen syihin. Työssä käsitellään myös käytettyjä tutkimusmenetelmiä ja kyselylomakkeen laatimista.
Tutkimus on tehty kirjekyselyllä, kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tut-kimuksen kohderyhmänä ovat yli 40-vuotitaat kuluttajat Kotkan ja Kouvolan seuduil-la.
Tutkimustuloksista selviää asiakkaiden olevan pääosin tyytyväisiä palveluihin. Yri-tykset eivät ole kovin tunnettuja, mutta palveluista kiinnostuneita on Kotkan ja Kou-volan seuduilla useita. Saadakseen uusia asiakkaita yrittäjien kannattaa jatkossa pa-nostaa mainontaan aiempaa enemmän.
Työn kirjallisuusosiossa perehdytään markkinointitutkimuksen teoriaan ja tekemisen syihin. Työssä käsitellään myös käytettyjä tutkimusmenetelmiä ja kyselylomakkeen laatimista.
Tutkimus on tehty kirjekyselyllä, kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tut-kimuksen kohderyhmänä ovat yli 40-vuotitaat kuluttajat Kotkan ja Kouvolan seuduil-la.
Tutkimustuloksista selviää asiakkaiden olevan pääosin tyytyväisiä palveluihin. Yri-tykset eivät ole kovin tunnettuja, mutta palveluista kiinnostuneita on Kotkan ja Kou-volan seuduilla useita. Saadakseen uusia asiakkaita yrittäjien kannattaa jatkossa pa-nostaa mainontaan aiempaa enemmän.