Matkailullisen teosmyynnin kehittäminen kesämatkailussa : Case kuvataitelija, kuvanveistäjä Sanna Koivisto
Wiik, Eila; Soukka, Sirpa (2013)
Wiik, Eila
Soukka, Sirpa
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304295426
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304295426
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli matkailullisen teosmyynnin kehittäminen kesämatkailussa. Opinnäytetyöni toteutettiin yhteistyössä kuvataiteilija ja kuvanveistäjä Sanna Koiviston kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää keinoja, miten saataisiin ohjattua kesämatkai-lijoita taiteilijan työkohteeseen.
Ratkaisuna ongelmaan kehitettiin taiteilijalle matkailullinen tuotepaketti. Tuotoksena oli myös esite, jossa kuvataan taiteilijan työhistoriaa. Esitteet voidaan lähettää potentiaalisille asiakkaille ja jakaa taidenäyttelyissä. Esitteen liitteeksi laitetaan tuotepaketti-esitteet.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia ja mainontaa taiteilijan ammatissa kun tarkoituksena on edistää teosmyyntiä. Yksityisyrittäjän ominaisuudessa pohdittiin taiteella itsensä elättämisen näkökulmia taiteilijan haastattelun ja kirjallisuuden kautta. Tutkimuk-sessa käytettiin sekä laadullista tutkimusta että osittain myös määrällistä tutkimusmene-telmää.
Asiasana
Teosmyynnin kehittäminen, matkailullinen tuotepaketti, markkinointi
Ratkaisuna ongelmaan kehitettiin taiteilijalle matkailullinen tuotepaketti. Tuotoksena oli myös esite, jossa kuvataan taiteilijan työhistoriaa. Esitteet voidaan lähettää potentiaalisille asiakkaille ja jakaa taidenäyttelyissä. Esitteen liitteeksi laitetaan tuotepaketti-esitteet.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointia ja mainontaa taiteilijan ammatissa kun tarkoituksena on edistää teosmyyntiä. Yksityisyrittäjän ominaisuudessa pohdittiin taiteella itsensä elättämisen näkökulmia taiteilijan haastattelun ja kirjallisuuden kautta. Tutkimuk-sessa käytettiin sekä laadullista tutkimusta että osittain myös määrällistä tutkimusmene-telmää.
Asiasana
Teosmyynnin kehittäminen, matkailullinen tuotepaketti, markkinointi