Asiakastyytyväisyyskysely Vesiliikuntakeskus Kaukaveden kahvioon
Korhonen, Anna (2021)
Korhonen, Anna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122290469
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122290469
Tiivistelmä
Opinnäytetyönäni oli tutkia asiakastyytyväisyyttä ja luoda asiakastyytyväisyyskysely Kajaanin Vesiliikuntakeskus Kaukaveden kahvion asiakaskunnalle. Tarkoituksena oli kerätä tietoa asiakkailta sähköisen tyytyväisyyskyselytutkimuksen avulla ja saada pohjaa mahdolliselle tulevaisuuden tuotekehitykselle ja kartoittaa asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä syvällisemmin asiakastyytyväisyyteen ja siihen, mitä käsitteen takana on ja sen myötä hyödyntää tietoa käytännössä.
Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta, jolla muun muassa voidaan vastausten toistuvuudella päätellä mahdollisia onnistumisia sekä kehityskohtei-ta. Verkkopohjaiseen asiakastyytyväisyyskyselyyn oli mahdollista vastata linkin kautta Kaukaveden Facebook-sivuilla tai paikan päällä tabletilla. Tyytyväisyyskyselyyn vastattiin yhteensä 101 kertaa ja kaiken kaikkiaan saadut tulokset ja asiakkaiden viestit olivat positiivisia liittyen tiedusteltuihin osa-alueisiin eli asiakaspalveluun, tuotteisiin ja kahvion tiloihin.
Mahdollisen tuotekehityksen jälkeen tyytyväisyystuloksia voitaisiin mitata tulevaisuudessa toistamiseen tyytyväisyyskyselyllä. Asiakkaiden ehdotuksista voitaisiin ottaa koppia pohtiessa tulevaisuuden tuotevalikoimaa ja katsoa, millainen kysyntä toivotuille tuotteille todellisuudessa on.
Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta, jolla muun muassa voidaan vastausten toistuvuudella päätellä mahdollisia onnistumisia sekä kehityskohtei-ta. Verkkopohjaiseen asiakastyytyväisyyskyselyyn oli mahdollista vastata linkin kautta Kaukaveden Facebook-sivuilla tai paikan päällä tabletilla. Tyytyväisyyskyselyyn vastattiin yhteensä 101 kertaa ja kaiken kaikkiaan saadut tulokset ja asiakkaiden viestit olivat positiivisia liittyen tiedusteltuihin osa-alueisiin eli asiakaspalveluun, tuotteisiin ja kahvion tiloihin.
Mahdollisen tuotekehityksen jälkeen tyytyväisyystuloksia voitaisiin mitata tulevaisuudessa toistamiseen tyytyväisyyskyselyllä. Asiakkaiden ehdotuksista voitaisiin ottaa koppia pohtiessa tulevaisuuden tuotevalikoimaa ja katsoa, millainen kysyntä toivotuille tuotteille todellisuudessa on.