Henkilöstöetuseteleiden tilausjärjestelmän toteuttaminen Share-Point 2010-ympäristöön : Case: Pelastakaa Lapset ry
Paakala, Anni (2013)
Paakala, Anni
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302031985
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201302031985
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutustua SharePoint-ohjelmointiin sekä SharePointin oliomalliin ja näitä hyödyntäen toteuttaa henkilöstöetuseteleiden tilausjärjestelmä toimeksiantajan intranettiin. Tavoitteena on toteuttaa järjestelmä sille esitettyjen vaatimusten mukaisesti sovitussa aikataulussa. Tarkoituksena on tuottaa rakenteeltaan selkeä ja looginen järjestelmä jonka ylläpito ja järjestelmän tietojen päivittäminen vaatii mahdollisimman vähän ohjelmointiosaamista toimeksiantajalta. Järjestelmässä on tarkoitus toteuttaa sama toiminnallisuus kuin olemassa olevassa järjestelmässä sekä kehittää joitakin toiminnallisuuksia.
Projekti käynnistyi keväällä 2012 toteuttajan kouluttautumisella projektissa tarvittavan teknologian osalta. Järjestelmä toteutettiin kesän 2012 aikana. Toteutus aloitettiin järjestelmän vaatimusten keräämisellä toimeksiantajalta ja toteutuksessa käytettävän teknologian testaamisella. Teknisten toteutustapojen valinnan ja järjestelmän rakenteen päätämisen jälkeen järjestelmästä toteutettiin demoversio, jota toimeksiantaja testasi. Lopullinen versio järjestelmästä asennettiin toimeksiantajan palvelimelle syksyllä 2012.
Projekti toteutti sille asetetut tavoitteet sekä aikataulun että tulosten osalta. Projektin lopputuloksena syntyi toimiva järjestelmä sekä toimeksiantajan tarvitsemat ohjeet ja dokumentit sen käyttöön ja ylläpitoon. Järjestelmä toteuttaa sille esitetyt vaatimukset ja joitakin toiminnallisuuksia kehitettiin jopa yli toimeksiantajan toiveiden.
Projektin toteutuksen yhteydessä ilmeni joitakin ongelmia muun muassa CAML-kyselykielen ja skandien yhteensopivuudessa. Ongelmat eivät kuitenkaan vaarantaneet projektin pysymistä aikataulussa ja projektin toteutus onnistui odotusten mukaisesti.
Projekti käynnistyi keväällä 2012 toteuttajan kouluttautumisella projektissa tarvittavan teknologian osalta. Järjestelmä toteutettiin kesän 2012 aikana. Toteutus aloitettiin järjestelmän vaatimusten keräämisellä toimeksiantajalta ja toteutuksessa käytettävän teknologian testaamisella. Teknisten toteutustapojen valinnan ja järjestelmän rakenteen päätämisen jälkeen järjestelmästä toteutettiin demoversio, jota toimeksiantaja testasi. Lopullinen versio järjestelmästä asennettiin toimeksiantajan palvelimelle syksyllä 2012.
Projekti toteutti sille asetetut tavoitteet sekä aikataulun että tulosten osalta. Projektin lopputuloksena syntyi toimiva järjestelmä sekä toimeksiantajan tarvitsemat ohjeet ja dokumentit sen käyttöön ja ylläpitoon. Järjestelmä toteuttaa sille esitetyt vaatimukset ja joitakin toiminnallisuuksia kehitettiin jopa yli toimeksiantajan toiveiden.
Projektin toteutuksen yhteydessä ilmeni joitakin ongelmia muun muassa CAML-kyselykielen ja skandien yhteensopivuudessa. Ongelmat eivät kuitenkaan vaarantaneet projektin pysymistä aikataulussa ja projektin toteutus onnistui odotusten mukaisesti.